Strategy Partners, gespecialiseerd in research- en strategie adviesactiviteiten binnen de ECM en BPM segmenten van de IT-markt, heeft versterking gekregen in de persoon van Jeanne-Marie Langen (39) voor de Markt Research & Support.
Langen zal verantwoordelijk zijn voor het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek op het gebied van Document, Enterprise Content en Business Proces Management in Nederland en Europa. Strategy Partners verricht fundamenteel marktonderzoek omtrent ECM- en BPM-markttrends en de positie en propositie van leveranciers op dit gebied. De functie behelst tevens het in kaart brengen van de markt, het geven van regelmatige markt-updates en het ondersteunen van evenementen met de verzamelde informatie. De research is eveneens de basis voor strategie-adviesdiensten. Ook de promotie van deze diensten is een onderdeel van het takenpakket.
Jeanne-Marie Langen studeerde Commerciële Economie aan de HEAO. Voor zij bij Strategy Partners in dienst trad vervulde zij diverse functies via Randstad Nederland, onder meer als loopbaanadviseur topsporters voor het NOC/NSF en op de afdeling marketing en projectorganisatie bij het NOC/NSF, eveneens via Randstad.
“Binnen de dynamische wereld van Enterprise Content Management is veel gaande en de (technische) kansen voor de toekomst zijn enorm. De markt wordt meer en meer volwassen en daardoor is er veel behoefte aan heldere informatie om inzicht te verschaffen aan gebruikers, ontwikkelaars en implementeerders”, aldus Langen. “Het is tevens een relatief kleine markt, dus je werkt al snel met de verantwoordelijke manager van de onderneming of divisie. Direct en prettig contact draagt eraan bij om een win-winsituatie voor beide partijen te realiseren. Juist de onafhankelijkheid en ervaring die Strategy Partners in de markt heeft, bieden unieke kansen om met vernieuwende en steekhoudende onderzoekresultaten de markt in te gaan. Ik verheug me dan ook op de samenwerking binnen en met de markt.”