Lenovo, dat de pc-tak van IBM overnam, heeft toch een eigen partnerprogramma ontwikkeld. Dit in tegenstelling tot eerdere verwachtingen dat het bedrijf mee zou draaien met het IBM-programma.
Het programma bestaat voornamelijk uit assistentie op het gebied van recruitment, educatie, training, sales en marketing, en diensten en support. Er zijn twee trainingsniveaus, het business partnerniveau en het premiumniveau. De eerste bestaat uit resellers die de hardware verkopen, waaronder ook de recent aangekondigde Lenovo desktops en laptops. Het topniveau verlangt van resellers dat ze investeren in het ontwikkelen van hun kennis van Lenovo producten en oplossingen.
Met deze stap gaat Lenovo terug van drie niveaus naar twee. Verder heeft Lenovo het ingewikkelde puntensysteem voor het eerste niveau overboord gegooid. Het bedrijf heeft nu nog twee criteria waarop het resellers beoordeelt voor het business partnerniveau, te weten kennis en omzetgroei.
De huidige var’s kunnen automatisch meedraaien in het Lenovo Partner Netwerkprogramma. Business partners houden hun toegang tot de voordelen die ze met het IBM PartnerWorld programma hebben verdiend.