Het aantal internetgebruikers in de Verenigde Staten lijkt te stagneren. Momenteel heeft 64 procent van de huishoudens in de VS een internetaansluiting.
Ondanks de steeds lager wordende prijzen voor een internetverbinding en de steeds hoger worden van de snelheid verwacht onderzoeksbureau Parks Associates dat aan het einde van dit jaar het aantal huishoudens met internet maar met één procent zal stijgen naar 65 procent. In 2009 verwacht het onderzoeksbureau dat 67 procent van de huishoudens een internetaansluiting zal hebben. Parks Associates hield het onderzoek onder 1000 Amerikaanse huishoudens.
Het zijn niet alleen de ouderen en de lager geschoolden die geen gebruik maken van het internet. Van diegene die zeggen geen internetaansluiting te hebben verdient 24 procent meer dan 50 duizend dollar per jaar. Ongeveer 39 procent is begonnen aan een hogere opleiding of heeft deze afgemaakt. En 29 procent is 44 jaar of jonger. "Het zijn niet alleen de oma’s die geen gebruik maken van het internet", aldus directeur van Parks Associates John C. Barrett.
Toch hebben de meeste huishoudens wel een computer. Maar 31 procent vindt het genoeg dat ze op het werk op internet kunnen. En bijna twintig procent heeft wel een computer, maar is gewoon niet geïnteresseerd naar wat er op het internet gebeurd.
Andere consumentenprocenten zijn inmiddels wel breed ingeburgerd. Bijna honderd procent van de Amerikaanse huishoudens heeft een televisie, 83 procent heeft een dvd-speler en 78 procent heeft een mobiele telefoon.
En ook het gebruik van web-tv neemt toe, vanwege de groei van het aantal breedbandverbindingen. Het aantal websites die web-tv aanbieden zien een grote toename van het verkeer. MSN Video groeide 44 procent met 9,3 miljoen unieke bezoekers. YouTube en Google Video hebben respectievelijk 9 miljoen en 6,2 miljoen bezoekers.