Resellers kunnen sinds kort een gray label oplossing van Backup-Connect aan hun klanten leveren. Het label van Backup-Connect wordt vergezeld met het logo en telefoonnummer van de reseller.
“Alle communicatie gaat bji zo’n graylabel via de partner”, laat Hilco de Roo, chief commercial officer van Backup-Connect, weten. Hiermee behoudt een partner op een betere manier het klantenvertrouwen volgens het backup-bedrijf. Er is geen afnameverplichting voor resellers.
Het gray label kunnen partners volledig doorvoeren. Zo kan een reseller de facturering via hem laten lopen. “Wij kunnen ook direct aan de klant de rekening sturen, als een partner dat wil” vertelt De Roo. Het stelt de partner in staat om zelf producten mee te leveren met de producten van Backup-Connect. “De partner kan zijn eigen product ontwikkelen op basis van onze oplossing.”
Backup-Connect is druk bezig zijn kanaal op orde te krijgen. 80 procent van de handel van Backup-Connect gaat indirect. “Een deel van onze business komt via onze website binnen”, vertelt De Roo. Orders, die via de website binnenkomen, worden direct afgehandeld. “Dat bijt niet met onze resellers, omdat het vaak gebieden betreft waar we nog geen partners hebben zitten”, meldt De Roo. Vragen worden zowel zelf als door partners afgehandeld. De Roo: “Dat bepalen we aan de hand van de aard van de vraag. Wij kunnen nooit overal vanaf weten, daar zijn onze partners veel meer in gespecialiseerd.” Verder is de website ook een soort leadgenerator voor Backup-Connect.