Skype komt met een uitvoering van zijn VoIP-software voor kleine bedrijven. Skype for Business is bedoeld voor ondernemingen tot tien werknemers en biedt onder meer beheerfunctionaliteit en registratie van gesprekken.
De softwareproducent, dochter van veilingsite eBay, heeft voor dit nieuwe initiatief ook een nieuwe site gelanceerd. Daar meldt het ook dat Salesforce.com, leverancier van online-CRM, Skype heeft verwerkt in zijn AppExchange-platform.
Skype is in oktober voor 2,6 miljard dollar ingelijfd door eBay en telt wereldwijd 75 miljoen gebruikers van zijn gratis software. Het merendeel daarvan is consument, maar Skype stelt dat zijn software ook zakelijk veel wordt gebruikt. Bijna alle zakelijke gebruikers betalen de leverancier voor de koppeling (Skype Out) aan het reguliere telefonienet. Daarnaast heeft eenderde van de zakelijke gebruikers hun Skype-nummer op hun visitekaartjes, aldus het bedrijf.
PERSBERICHT: DE SMART-TEL DIGITALE ADVISEUR VERNIEUWD
“VoIP is geen geklungel meer, het is gewoon om te gebruiken”, aldus Paul de Haan, directeur van Smart-Tel, “En goed aangepakt is het een solide oplossing met grote besparingen en biedt veel meer mogelijkheden dan traditonele telefoon techniek.”
Digitaal bellen
VoIP is niets meer of minder dan digitaal bellen, alleen via een medium dat u vaak al in huis hebt: het Internet. En dankzij de open standaarden kunt u iedereen bellen en door iedereen gebeld worden. Na de ‘sinds de oertijd’ bestaande analoge lijn, waar de meeste telefoons op aangesloten zijn en het digitale ISDN dat in de 90’er jaren zijn opmars had, is er nu een derde mogelijkheid: bellen via Internet.
Nieuw en in Nederland ontwikkeld – voor iedereen bereikbaar.
Bellen via Internet spreekt aan. Koudwatervrees is wat de meeste mensen stopt. “Wat de grote namen in de Telecommunicatie kennelijk niet kunnen of willen, hebben wij gewoon gedaan”, aldus Paul de Haan. “Door kennis van zaken hebben wij de Digitale Adviseur kunnen ontwikkelen en brengen wij VoIP nu binnen bereik voor iedereen – en dat is uniek.”
Over bomen, bossen en er gelukkig in rondlopen.
Met het overweldigende aanbod aan apparatuur en aanbiedingen, was tot voor kort het leven niet simpel. Door de bomen het bos niet meer zien was steeds van toepassing. Blind varen op het advies voor die nieuwe centrale of nieuwe ISDN-apparatuur was de enige mogelijkheid. “Iedere investering in ISDN is weggegooid geld.” kregen wij onlangs nog van een relatie te horen. Daar zijn wij het mee eens. Alleen jammer dat er nog steeds velen onwetend in dat bos rondlopen en investeren in achterhaalde techniek. Het kan ook anders – door VoIP van Smart-Tel te kiezen, al dan niet met hulp van de Digitale Adviseur.
VoIP eindelijk makkelijk.
Dit wordt makkelijk gemaakt door de ingenieuze Smart-Tel Digitale Adviseur. Simpel in een paar stappen tot een oplossing. U weet natuurlijk of u zakelijk of particulier bent en hoeveel telefoonnummers u nodig heeft. En dat u wel of niet een telefooncentrale heeft of een Internet-verbinding. Dat is ongeveer het niveau van de vragen die gesteld worden. Hiermee kunt u in een paar minuten bepalen welke oplossing het beste past bij uw situatie. En als u het niet meer weet, dan is het pakken van de telefoon simpel genoeg.
Van 1600 naar 1.
Eigenlijk van meer dan 1600 mogelijkheden naar 1 advies. Dat is wat de Smart-Tel Digitale Adviseur realiseert. En op het moment dat er in uw situatie extra mogelijkheden tot besparen zijn, krijgt u deze ook te zien. Net zo makkelijk. Kunt u zelf zien dat er ook nog meer uit te halen valt.
Nu ook voor bedrijven – van €1250 naar €400 in 1 maand tijd.
Dat is de uitkomst van een van de voorbeelden uit de praktijk. En zo staan er nog een paar voorbeelden op de website van Smart-Tel. Bellen via Internet is makkelijk. Net zo makkelijk te gebruiken als de telefoon die nu op uw bureau staat. Het kan alleen veel goedkoper.
Meer informatie:
Digitale Adviseur: http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/Digitale%20Adviseur.html
Rekenvoorbeeld: http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/RekenVB1.html
Over VoIP: http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/Over%20VoIP.html
Startpagina: http://www.smart-tel.nl/
Voor vragen, interviews of verdere achtergrondinformatie, kunt u contact opnemen met Paul de Haan, directeur van Smart-Tel.
T: 075-8901500
M: 0654-377 377
F: 075-8901501
E: paul@smart-tel.nl
Over Smart-Tel
Smart-Tel is een in 2005 opgerichte onderneming op het gebied van telecommunicatie en richt zich voornamelijk op het leveren, installeren en begeleiden van de zakelijke markt voor Voice over IP oplossingen. Smart-Tel levert, installeert en begeleid het hele traject. Flexibiliteit en bereikbaarheid staan centraal. De aanwezige specialistische kennis is opgebouwd gedurende jaren werkervaring binnen de ICT en telecommunicatie. Het portfolio van Smart-Tel bestaat uit onder andere SIP-converters, SIP-telefoons, VoIP gateways, SIP-centrales en zogenaamde Hosted oplossingen. Hiermee kunnen de behoeften van 1 tot (veel) meer dan 100 gebruikers in binnen- en buitenland beantwoord worden.
Smart-Tel is uniek door de Digitale Adviseur en doordat er gebruik gemaakt wordt van een zogenaamde ROI-calculator. Hiermee is voor een bedrijf in beginsel binnen 15 minuten duidelijk wat er te besparen is door VoIP te gebruiken ten opzichte van ISDN en KPN, vooral ook wat de terugverdien-tijd is van een oplossing. Mede door het streven naar maximale bereikbaarheid en een ROI binnen een boekjaar wordt voor een potentiele klant direct duidelijk waar het voordeel ligt.
—————————————————————————————-
ACHTERGRONDINFORMATIE BIJ HET PERSBERICHT VAN DE SMART-TEL DIGITALE ADVISEUR
VoIP wordt volwassen? VoIP is volwassen!
Wat is nu eigenlijk VoIP en wat moet ik ermee? VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en betekent voor de meesten die ervan gehoord hebben “bellen via Internet”. Dat is simpel, effectief en goedkoper dan hetgeen u tot nu toe gewend bent.
Digitaal
VoIP is niet meer of minder dan digitaal bellen, alleen via een ander medium dat u vaak al in huis hebt: het Internet. En dankzij de open standaarden kunt u iedereen bellen en door iedereen gebeld worden. Na de ‘sinds de oertijd’ bestaande analoge lijn, waar de meeste telefoons op aangesloten zijn en het digitale ISDN dat in de 90’er jaren zijn opmars had, is er nu een derde mogelijkheid: bellen via Internet.
Gewoon gebruiken
“VoIP is geen geklungel meer, het is gewoon om te gebruiken”, aldus Paul de Haan, directeur van Smart-Tel, “En goed aangepakt is het een solide oplossing met grote besparingen en het kan nog meer ook.” Sommigen denken dat VoIP nieuw is en een “hype”. De feiten liggen iets anders. De eerste producten die met VoIP werkten waren al in 1995 op de markt – alweer meer dan 10 jaar geleden. Met de ontwikkeling van commercieel beschikbare producten die uitgebreidere functionaliteit aan de VoIP techniek gaven, werd het een alternatief voor de bestaande telefonie. Sinds 2000 is het gebruik van VoIP exponentieel toegenomen en is het inmiddels een serieus alternatief geworden voor de conventionele telefonie. Vandaag de dag gebruiken grote bedrijven het gewoon voor hun interne telefonie-netwerk. Waarom zou u anders kiezen?
U mag kiezen! Of niet?
Het is ongeveer 15 jaar geleden, dat een veelgehoorde uitspraak van Paul de Haan tijdens presentaties over nieuwe telewerk-technieken in de data- en telecom was:
“Als u straks een nieuwe telefooncentrale nodig heeft, kunt u uit drie mogelijkheden kiezen: een ISDN-centrale of anders misschien een ISDN-centrale. En het kan natuurlijk ook een ISDN-centrale worden”.
Het was duidelijk dat de zogenaamde infrastructuur destijds aan het veranderen was naar iets dat makkelijker was en meer kon: ISDN. Nu, anno 2006 zijn de kaarten anders geschud. VoIP is kort na het ontstaan van het World Wide Web aan zijn opmars begonnen. Het is bijna van voorspellende aard, de uitspraak is aangepast. “Over een paar jaar kunt u kiezen uit een paar soorten telefooncentrales: een die VoIP kan, of een die VoIP kan. Misschien ook een die zelfs VoIP kan.”
Voorspellen
“Voorspellen is moeilijk, vooral met betrekking tot de toekomst” blijft een waarheid als een koe. Feit is dat VoIP gebaseerd is op zogenaamde open standaarden, iets waar je wat aan hebt. Het heeft er onder andere voor gezorgd dat het World Wide Web tot het punt gekomen is zoals we het nu kennen: een niet meer weg te denken medium voor het publiceren en vinden van informatie. En vanuit die open standaarden is VoIP volgens de SIP-standaard ontstaan. En die SIP-standaard is gekozen als de opvolger voor het bestaande protocol in de telefonie. Dat alle bedrijfscentrales straks VoIP als basis hebben is dan niet zo ingewikkeld om te voorspellen.
Drie smaken VoIP
De belangrijkste is de open standaard SIP. Daarnaast kennen veel mensen Skype, wat een gesloten omgeving is en waarbij een PC nodig is om te kunnen bellen. Als derde is er de standaard die nog vaak gebruikt wordt om bedrijfs-telefooncentrales onderling te koppelen, ook wel bekend onder de aanduiding H.323. Apparatuur die volgens de SIP standaard werkt kan heel simpel aangesloten worden op het Internet en gelijk gebruik maken van alle voordelen van “bellen over Internet”.
Investeren?
“Investeren in ISDN-apparatuur is weggegooid geld.” volgens een zakenrelatie van Smart-Tel. Nuanceren is niet op zijn plaats, het is erger. “Als ik voor iedere achterhaalde installatie, zelfs recente gebouwde, geld zou krijgen, kon ik stil gaan leven.” volgens Paul de Haan. “Zelfs bekende namen in de telecom leveren nog steeds apparatuur die gewoonweg niet overweg kan met de huidige open standaarden. Met als gevolg dat de eindgebruiker zit met iets dat straks met een beetje pech alleen nog een antiquiteits-waarde heeft.” Dat is jammer. En bovendien kost het teveel geld.
Niet straks, maar NU.
Waarom is VoIP dan nu al interessant, spannend en “Hot”? Nu worden vaak verschillende media gebruikt voor verschillende functies. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zeker de nodige nadelen. Het grootste voordeel van de bestaande technieken is dat ze onafhankelijk van elkaar werken, zodat het minder kwetsbaar is als geheel. Alles over een enkel medium betekent immers dat als dat wegvalt, alles weg is. In de praktijk van alledag met verbindingen van betrouwbare leveranciers en de nodige zekerheden ingebouwd, is er niets meer dat in de weg staat om het maximum eruit te halen.
Administratief
Gebruik van al die verschillende media heeft nog een tweede nadeel: in de praktijk zijn er een hele serie facturen, van verschillende en vaak nog dezelfde afkomst. Geen overzicht en ook nog eens bewerkelijk. Het kan dus anders: een al aanwezige verbinding met Internet kan bij gebleken geschiktheid ook gebruikt worden voor telefonie en meer. De hele serie rekeningen wordt teruggebracht tot een absoluut minimum, administratie en kosten gaan terug naar een minimaal en overzichtelijk geheel.
Flexibel, net hetgeen u eigenlijk nodig hebt.
Een van de bijna onvoorstelbare dingen die met VoIP mogelijk zijn, is het hebben van een enkele centrale voor meerdere vestigingen van een bedrijf door heel Nederland, waarbij elke vestiging nog steeds een eigen -lokaal- nummer heeft (de wetgever stelt dit lokale nummer overigens als eis). U kunt bij wijze van spreken uw IP-telefoon onder uw arm meenemen naar een andere plaats en gewoon verder gaan met bellen. In principe zelfs overal ter wereld. Het is nog nooit zo bereikbaar en betaalbaar geweest als met een VoIP oplossing.
Kwaliteit
Soms is er koudwatervrees over de kwaliteit. Een met kennis van zaken aangelegde VoIP oplossing doet niet onder voor de bestaande analoge- en ISDN verbindingen. Sterker nog, de telefoonnetwerken zijn onderling gekoppeld, waardoor veel gesprekken via VoIP ook nog eens over hetzelfde telefoonnetwerk gaan als de gesprekken via ISDN of een analoge lijn. Alleen tegen veel lagere kosten.
Dus… VoIP… liever gisteren dan vandaag
Met de goedkoopste (telefoonlijn) waarover ADSL voor Internet-toegang werkt, is bijna alles mogelijk. Binnen de grenzen die de techniek stelt, kan er heel veel over een en dezelfde Internet-verbinding. Met een behoorlijke kwaliteit internet-verbinding en de juiste apparatuur, kan het maximum eruit gehaald worden. En dat tegen veel lagere kosten dan met de conventionele, gescheiden oplossingen. Smart-Tel is een van de weinige bedrijven die de weg weten in het woud van de telecom en met simpele, werkende oplossingen komt voor de alledaagse praktijk. En dat maakt het verschil uit tussen marketing-gedreven aanbiedingen met veel geblaat en wat er in de praktijk mogelijk is – tegen lagere kosten.
Ik wil NU VoIP!
Ja, dat is goed… maar wat wil je? De Smart-Tel Digitale Adviseur is een schoolvoorbeeld van hoe VoIP simpel te maken is. Een kwestie van weten wat je hebt en weten wat je zo’n beetje wilt. Een keuze maken en dan de techniek overlaten aan degene die er verstand van heeft. Zodat het gewoon werkt. Onder de streep is het om te gebruiken, niet om moeilijk over te doen.
Conclusie
VoIP maakt gebruik van bewezen technieken die allang het uitprobeer-stadium voorbij zijn. Niet voor niets kiezen hele grote bedrijven voor een VoIP-oplossing voor het telefonie-vraagstuk. Omdat het kosten bespaart en veel meer mogelijkheden geeft. Wanneer gaat u voor VoIP?