Sunbelt introduceert een resellerprogramma voor de applicatie Double-Take. Het programma biedt ondersteuning aan Double-Take-resellers in het benaderen van potentiële klanten.
Het ingevoerde programma is nieuw. Tot nu toe was er geen programma nodig volgens Peter Doens, country manager Benelux. Het bedrijf deed met veel resellers een op een zaken. ‘Maar we maken nu een professionaliseringsslag’, aldus Doens. Het werd tijd om een aantal zaken te standaardiseren. Als een bedrijf groeit, is een gebalanceerd partnerprogramma onontbeerlijk. Kennis die verspreid zit, kan zo beter zichtbaar en ingezet worden.
Double-Take, een hulpmiddel voor hoge beschikbaarheid en disaster recovery voor Windows Server, vergt veel service en onderhoud volgens Doens. ‘Resellers moeten zich goed verdiepen in de netwerkstructuur van klanten. Op die manier kan Double-Take goed geconfigureerd en geïmplementeerd worden. Daar is veel kennis voor nodig.’ Overigens is Double-Take daar niet uniek in. Voor andere disaster recovery tools is ook een gedegen kennis nodig.
Sunbelt kan met dit programma al aan het begin van een traject instappen en samen met resellers kijken wat de juiste benadering is. De nadruk van het programma ligt op de ondersteuning. Resellers die zich aansluiten bij het programma krijgen sales- en presales-, maar ook implementatie-assistentie. ‘Dat betekent dat partners ons kunnen inschakelen om de dienstverlening aan zijn klant te verbeteren,’ laat Doens weten.
Verder loopt Sunbelt elke klus die een reseller aangaat, met hem na. Doens: ‘Als een partner dat niet wil, kunnen wij ook geen garantie bieden.’ Het programma bestaat niet uit verschillende niveaus om vooral de ondersteuning te benadrukken in het programma. Doens: ‘Iemand die minder salespersonen heeft bijvoorbeeld, willen we niet straffen.’