Trend Micro, leverancier van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware, gaat zijn organisatie in Europa, het Midden-Oosten en Afrika inrichten in vier nieuwe regio's.
De nieuwe organisatie bestaat uit Noord-Europa, Zuid-Europa, Centraal- en Oost-Europa en opkomende markten. Aldo Rimondo, die business unit manager was voor Italië, Noord-Europa en de Benelux, is benoemd tot vice-president van Trend Micro EMEA Marketing. Patt Dunne, momenteel business unit manager Trend Micro UK, gaat de functie van sales director Noord-Europa bekleden. Jean-Marc Thoumelin, Ralph Kreter en Peter Hauff gaan de andere regio's leiden.
Onder leiding van Rimondo gaat het EMEA-marketingteam zich richten op een groep van thuisgebruikers en MKB-bedrijven die beveiligingssoftware en -diensten nodig hebben, tot en met grote ondernemingen met een ingewikkelde infrastructuur. Daarnaast zal Rimondo bekijken hoe aan de operationele behoeften van het EMEA-kanaal kan worden voldaan.
Anthony O'Mara, die samen met Rimondo de organisatorische veranderingen heeft geleid, is benoemd tot vice-president van EMEA Sales and Operations. O'Mara was voorheen financial director EMEA. In zijn nieuwe functie zal hij zich vooral bezighouden met het optimaliseren van de verkoopstructuur van Trend Micro EMEA. De stroomlijning van de territoriale verkoopteams zal hier een belangrijke bijdrage aan leveren.
Raimund Genes, president van Trend Micro EMEA: ‘Europa, het Midden-Oosten en Afrika spelen een sleutelrol in onze wereldwijde zakelijke strategie. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we door de stroomlijning van de vier eenheden en onze nieuwe marketingmethoden onze langetermijndoelen zullen behalen. Daarnaast verwacht ik dat we tegemoet kunnen komen aan de behoeften van onze kanaalpartners en van onze klanten.’