Met de overname van drie bedrijven op het gebied van narrowcasting wil KPN zijn positie op de markt van narrowcasting en 'instore marketing' verstevigen. Vanochtend maakte het telecombedrijf bekend dat ze de bedrijven eYe-Display, NN Solutions en QBIX heeft overgenomen.
“De overname van de drie bedrijven past in de ambitie van KPN om marktleider te worden op het gebied van narrowcasting,” aldus Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke markt KPN. “Wij nemen graag een voortrekkersrol waar het gaat om telecommunicatieontwikkelingen die een grote impact hebben op de samenleving. Dat doen we al met snel internet voor consumenten, digitale TV en RFID. En nu ook met narrowcasting.”
KPN neemt alle klantcontacten van de gekochte bedrijven over. De overname past in de ambitie van het telecombedrijf om marktleider te worden op het gebied van narrowcasting, doelgroepmarketing via beeldschermen. KPN wil bedrijven een geheel pakket van narrowcastingdiensten gaan aanbieden, van het leveren van communicatie-infrastructuur, randapparatuur, content management, installatie en integraal beheer. Samen met zijn partners wil KPN zich ook aan richten op de creatie van concepten.
Voor meer informatie over de overgenomen partijen:
Eye-display
NN Solutions
QBIX