Softwareleverancier Fenestrae en ICT-dienstverlener Info Support MITS (Managed IT Services) hebben een partnership gesloten dat zich richt op het gezamenlijk bieden van communicatieoplossingen op hosting-basis.
Info Support MITS gaat de technologie van Fenestrae inzetten om nieuwe diensten te bieden waaronder hosted mobiel e-mailsynchronisatie, hosted SMS en hosted fax. Hiermee kunnen bedrijven bijvoorbeeld faxen versturen via het datanetwerk zonder investeringen in een fax, telefoonlijnen en het onderhoud ervan. Met deze nieuwe dienstverlening richten Fenestrae en Info Support MITS zich vooral op bedrijven in het middensegment.
Binnen het MKB is de toegevoegde waarde van efficiënte communicatie meer dan duidelijk. Toch willen bedrijven in dit segment hoge investeringen in hardware, software, installatie en beheer vermijden. Communicatiediensten op basis van hosting spelen hier op in. Info Support MITS en Fenestrae zorgen voor de systemen en applicaties die bij en door Info Support MITS worden beheerd. Op die manier is een hoge beschikbaarheid tegen relatief lage kosten gewaarborgd en profiteren bedrijven van optimale interne en externe communicatie.
‘In het midden- en kleinbedrijf zien we de vraag naar professionele hosting van betrouwbare communicatieoplossingen als e-mail, SMS en fax toenemen,’ zegt Jacob de Rotte, manager managed IT services bij Info Support MITS. ‘Tegelijkertijd worden deze oplossingen steeds complexer. Technologisch bijblijven is voor de meeste MKB-bedrijven noodzakelijk, maar ook lastig vanwege de hoge kosten. Door deze dienstverlening af te nemen op hostingbasis profiteren MKB-bedrijven steeds van de nieuwste technologie, en hebben ze geen omkijken naar beheer. Wij garanderen de beschikbaarheid van de diensten, die ook voor het MKB steeds bedrijfskritischer worden.’
‘Voor ICT-dienstverleners als Info Support MITS zijn value-added services steeds belangrijker aan het worden,’ zegt Eric van Beek, vice-president sales & marketing bij Fenestrae. ‘Met innovatieve diensten zoals mobiele mail-synchronisatie, SMS en fax op basis van hosting kan Info Support MITS zich verder onderscheiden ten opzichte van zijn concurrenten. Klanten profiteren tegelijkertijd van nieuwe diensten die hen helpen verder te groeien. Voor Fenestrae illustreert dit partnership het belang van een goed partnernetwerk. Wij werken steeds vaker wereldwijd samen met partners die onze communicatieoplossingen als complete dienstverlening in de markt zetten. Info Support MITS is in dat verband een partij die zich onderscheidt door een jarenlange ervaring in ICT-dienstverlening en brede kennis van hosted services.’