Websense en distributeur ACAL nemen per 4 februari afscheid van elkaar. De leverancier van internet management-oplossingen gaat zich meer op Europa richten en wil dat doen met behulp van Europese distributeurs, zoals Noxs en Allasso.
Volgens Terry Conroy, territory manager Benelux bij Websense, was de beslissing niet persoonlijk. ‘Allereerst vonden we drie distributeurs voor een land als Nederland te veel. Er moest een distributeur verdwijnen. De keuze is gevallen op ACAL, omdat de andere twee distributeurs op Europees niveau opereren.’ Veel resellers gaan over de grens om producten aan te schaffen, vindt Conroy. ‘Als een reseller dan in Duitsland Websense-producten koopt, komt hij bij dezelfde distributeur terecht als in Nederland. Dat draagt bij aan de duidelijkheid.’
ACAL-marketing manager Marc Dubach: ‘Het is jammer, maar ik loop al lang genoeg in de IT rond om te weten dat dit soort dingen gebeuren. Websense wilde Europese distributeurs en in dat plaatje passen wij niet. Daarentegen heeft ACAL zo weer ruimte voor andere partijen die wel bij ons aansluiten.’