Plantronics heeft in het derde kwartaal van boekjaar 2006 een omzet geboekt van 222,5 miljoen dollar en een winst per aandeel van 0,46 dollar.
De resultaten waren hoger dan de op 1 november vorig jaar uitgesproken verwachtingen. De omzet in de Audio Communications Group (ACG) beliep 161,5 miljoen dollar en die in de Audio Entertainment Group 61 miljoen dollar.
De onderneming is voornemens een kwartaaldividend van 0,05 dollar per aandeel betaalbaar te stellen op 10 maart 2006 aan aandeelhouders die op 10 februari daadwerkelijk in het bezit van aandelen Plantronics zijn.
De omzet van de Audio Communications Group (ACG) van 161,5 miljoen dollar was circa 7 procent hoger dan de 150,6 miljoen dollar in de vergelijkbare periode een jaar eerder. De omzetgroei was voornamelijk afkomstig van de draadloze kantoorheadsets die goed was voor circa 25 procent van de ACG omzet, tegen nog slechts 13 procent een jaar geleden. De vraag naar deze producten deed zich zowel op de Amerikaanse thuismarkt voor als in EMEA. De verkoop van de Voyager 510S nam toe, maar vooral de CS50- en CS60-productfamilies droegen significant bij aan de omzettoename, ook in vergelijking met het voorafgaande kwartaal.
De omzet van Bluetooth-headsets voor mobiele telefonie vertoonde een sterke groei vergeleken met een jaar geleden, terwijl de omzet van bekabelde headsets afnam, resulterend in een lagere totale omzet van mobiele headsets in vergelijking met het derde kwartaal een jaar eerder.
Ken Kannappan, president en CEO, zei bij de presentatie van de resultaten: ‘De voordelen van draadloze mobiliteit worden steeds meer op waarde geschat, resulterend in de verkooptoename van draadloze kantoorproducten en van Bluetooth mobiele headsets.’
De omzetbijdrage van de inMotion draagbare audioproducten van Altec Lansing in de verslagperiode bedroeg circa 61 miljoen dollar.