Sun Microsystems Nederland heeft zijn organisatie gewijzigd om slagvaardiger met partners de markt te kunnen bedienen.
Sun Nederland wordt georganiseerd rond drie businessunits die in specifieke segmenten de markt zullen bewerken. Deze businessunits zijn Finance & Government, Manufacturing & Telecommunicatie en Enterprise Markets. Deze laatste businessunit richt zich op marktsegmenten die nu veelbelovend zijn en op termijn binnen Sun de status van een afzonderlijke businessunit zouden kunnen krijgen, zoals Gezondheidszorg, Onderwijs en Retail.
De drie businessunits zijn primair verantwoordelijk voor het initiëren en ontwikkelen van projecten die vervolgens met business partners gerealiseerd moeten worden. Daarbij ís en blíjft het Sun’s uitgangspunt hardware niet direct aan klanten uit te leveren.
De drie businessunits hebben in de organisatie een leidende positie. Zij worden ondersteund door een aantal functionele eenheden waarin de kennis van een specifieke functie is geborgd. Deze gecentraliseerde kennis is op afroep beschikbaar waar en wanneer dit nodig is. Tot deze 'functiegroepen' behoren de Client Solution groep, Sun Services, de iForce groep en de Architecten, waaronder die van de Data Management Groep.
De iForce groep is het aanspreekpunt voor alle contacten met de zakelijke partners in Nederland. Resellers, ISV's, systemintegrators, developers én OEM-relaties worden vanuit deze groep bediend.
Martin te Dorsthorst, general manager van Sun Microsystems Nederland: ‘De ICT-markt in Nederland is bezig met een voorzichtig herstel en ook bij Sun zien we een substantieel groeiende vraag naar onze oplossingen. Enerzijds is dit een gevolg van de algemene marktgroei, maar anderzijds is dit ook een resultaat van onze consequent volgehouden visie en de sterkte van ons huidig productportfolio. Om nu gezamenlijk met onze businesspartners maximaal te kunnen profiteren van deze marktgroei, menen we onze organisatie anders te moeten inrichten: meer marktgericht, integraal en planmatig. Een organisatie waarmee partners makkelijker kunnen samenwerken en slagvaardiger de veranderende marktomstandigheden tegemoet kunnen treden.’