Mobile Communication Company (MCC) heeft zijn GSM- en PDA-activiteiten samengevoegd in het Mobile Products Team. Hierdoor kan het bedrijf zijn expertise in de mobiele markt handhaven en verder uitbreiden. Deze organisatorische stroomlijning is op 1 januari jl. afgerond.
Tot nu toe bestond binnen MCC een onderverdeling tussen GSM- en PDA-producten, elk met specifieke in- en verkoopkanalen. Momenteel groeien deze twee werelden sterk naar elkaar toe en zijn de verschillen tussen Smartphones, PDA's en mobiele telefoons veel kleiner geworden. Om maximaal te kunnen profiteren van deze trend en om zijn toonaangevende positie te handhaven, heeft MCC de bedrijfsonderdelen mobiel en PDA geïntegreerd. Een belangrijke katalysator voor het naar elkaar toe groeien van de verschillende mobiele marktsegmenten wordt gevormd door de navigatieoplossingen, zoals die van TomTom. Bovendien worden naast de apparaten zelf, ook steeds meer accessoires verkocht met als gevolg dat de in- en verkoopkanalen elkaar steeds meer overlappen. MCC zelf verwacht door deze samenvoeging zijn voorsprong in deze markt verder uit te kunnen breiden.
In het kader van het stroomlijnen van de organisatie gaat het Mobile Competence Center nu Mobile Communication Company – B2B heten; hiermee is de benaming van dit bedrijfsonderdeel in heel de Benelux hetzelfde geworden. MCC B2B zal primair de nadruk leggen op zakelijke toepassingen aan de gebruikerskant en secundair op de backoffice kant. Verder zal MCC B2B samen met telecommunicatiebedrijven in Nederland complete zakelijke oplossingen op de markt brengen. De activiteiten van MCC B2B richten zich alleen via business partners op de eindgebruiker.