Allasso Benelux, distributeur van IT-beveiligingsproducten en -diensten, heeft Remco Ligtvoet aangesteld als marketingmanager Benelux. Ligtvoet wordt bij Allasso eindverantwoordelijk voor het hele marketingprogramma binnen de Benelux.
Hiervoor was Ligtvoet meer dan twee jaar werkzaam als marketing- en communicatiemanager voor NextiraOne Nederland. Bij deze system integrator van communicatieoplossingen was Ligtvoet onder andere verantwoordelijk voor de budgettering, operationeel management en de internationale contacten voor de coördinatie van het marketingbeleid binnen Nederland.
Ligtvoet verwacht veel te kunnen bereiken in zijn nieuwe functie: ‘De focus van Allasso zal de komende tijd meer op marketing komen te liggen. Ik wil de marketingactiviteiten op zo’n manier vormgeven dat ik zowel de afdeling Sales ondersteun, als de klanten van Allasso meerwaarde bied. Ik denk dat het daarom belangrijk is om de verschillende marktsegmenten, waar Allasso zich op richt, in kaart te brengen en vervolgens de contacten met relaties via verschillende kanalen te maximaliseren.’
Eduard Meelhuysen, managing director van Allasso Benelux: ‘Het is ons doel om het komende jaar onze marketingactiviteiten naar een hoger plan te tillen. Met Remco moet dat gaan lukken, want we hebben met hem veel ervaring binnengehaald. Wij willen vooral investeren in de relaties met onze klanten en daar gaat Remco heel druk voor aan de slag. Door zijn ervaring bij NextiraOne weet hij bovendien hoe je een internationaal bedrijf als Allasso het beste lokaal positioneert.’