Sunbelt Software en Kerio Technologies zijn overeengekomen dat Sunbelt het product Kerio Personal Firewall overneemt. Dit maakt BIT, zakelijk internetprovider en de officiële Nederlandse distributeur van de Kerio-producten, bekend. De overname wordt naar verwachting eind deze maand afgerond. De condities en voorwaarden met betrekking tot de deal zijn niet bekend gemaakt.
Kerio Personal Firewall wordt hierna tijdelijk uitgebracht onder de naam ‘Sunbelt Kerio Personal Firewall’. Alle bestaande klanten van Kerio Personal Firewall kunnen ondersteuning krijgen via Sunbelt na afronding van de overname. Na de afronding maakt Sunbelt de nieuwe, gereduceerde prijs bekend voor de volledige versie van het product evenals speciale aanbiedingen voor zowel Kerio- als Sunbelt-klanten. Daarnaast blijft Sunbelt in navolging van Kerio een basisversie van de firewall kosteloos aanbieden.
’De Kerio Firewall staat goed bekend als oplossing voor organisaties en consumenten,’ zegt Alex Eckelberry, president van Sunbelt Software. ‘We zijn blij dat het nu deel uitmaakt van onze productlijn en zetten ons in om kwaliteitsondersteuning te blijven bieden.’
‘We zijn van mening dat Sunbelt een zeer geschikte partij is om de ondersteuning en ontwikkeling van Kerio Personal Firewall voort te zetten,’ zegt Martin Viktora, CEO en CTO van Kerio Technologies.
De deal wordt naar verwachting voor het einde van dit jaar afgerond. Tijdens de overgangsperiode blijft Kerio ondersteuning bieden voor het product en worden gebruikers aangemoedigd om, tot de overname definitief is, de Kerio Personal Firewall van de Kerio-website te downloaden. Na de overdracht worden alle bestaande Kerio Personal Firewall resellers uitgenodigd om Sunbelt-partner te worden en het product te blijven verkopen.
Kerio concentreert zich na de overname volledig op de ontwikkeling van zijn twee MKB-producten, te weten Kerio MailServer en Kerio WinRoute Firewall.
Michel van Osenbruggen, directeur van BIT: ‘Ik ben blij dat de Kerio Personal Firewall als product bij Sunbelt blijft bestaan. Maar het product paste niet meer echt in ons assortiment en bij onze doelgroep. Het wordt vooral gebruikt door consumenten en kleinere bedrijven. Wij richten ons voornamelijk op het MKB en grotere bedrijven.’