EWG (The European Wholesale Group) en Canon zijn op de Canon Expo 2005 in Parijs overeengekomen hun strategische partnerschap verder uit te diepen. De focus van de nadere samenwerking zal in eerste instantie gericht zijn op Canon's Consumer Imaging Products (CCI), maar deze focus kan in de toekomst worden uitgebreid naar andere productlijnen.
‘De opzet biedt EWG enorme flexibiliteit en een effectief bereik binnen Europa,’ vertelt Rob Rasing, hoofd distributie CCI van Canon Europe. ‘We zijn ervan overtuigd dat EWG Canon winstgevende groei kan bieden en ons kan helpen om onze ambitieuze doelstellingen in Europa te bereiken.’
Hoewel al geruime tijd nauwe banden bestaan tussen Canon en de individuele EWG-partners, voorziet de samenwerking nu ook op Europees niveau in een verdieping en expansie van het strategische partnerschap. ‘Wij zijn onder de indruk van Canon’s technologische portfolio en de ambitieuze plannen die er zijn voor Europa,’ vertelt Thomas Weissmann, voorzitter van EWG. ‘Met onze efficiënte en zeer solide structuur, geloven we dat we een significante bijdrage kunnen leveren aan het behalen van deze doelstellingen’, vervolgt hij. ‘Canon is reeds lang een partner van ons, en het is niet meer dan logisch dat we zoeken naar een versterking van de relatie met een dergelijke hoog aangeschreven organisatie.’
Canon heeft op haar Expo 2005 in Paris, naast een reeks nieuwe en interessante producten, ook onthuld dat zij het plan heeft haar Europese opbrengsten boven de 10 miljard euro te tillen tegen 2010. Verder heeft het bedrijf zijn commitment naar het kanaal uitgesproken, dat het kanaal de voornaamste manier is om de producten in de markt te zetten en als een katalysator dient voor het succes van Canon.