Plantronics heeft in het tweede kwartaal van boekjaar 2006 een omzet geboekt van 172,2 miljoen dollar en een winst per aandeel van 0,28 dollar.
De omzet van de Audio Communications Group (ACG) kwam uit op 150,3 miljoen dollar, circa 15 procent meer dan de 130,2 miljoen dollar in de vergelijkbare periode een jaar eerder. De omzetgroei was voornamelijk afkomstig van de draadloze kantoorheadsets die goed was voor circa 22 procent van de ACG omzet, tegen nog slechts 10 procent een jaar geleden. De omzet van bluetooth-headsets voor mobiele telefonie zat eveneens in de lift.
Ken Kannappan, president en CEO, zei bij de presentatie van de resultaten: ‘Hoewel het nog te vroeg is om te meten of er na onze marketing campagne groei zit in klantacceptatie van kantoorheadsets, is de reactie van wederverkopers hartverwarmend. Daarnaast is de vraag naar Bluetooth headsets nog steeds aanzienlijk. Onze nieuwe serie Bluetooth producten ligt nu in de winkel, later dan verwacht, maar de belangstelling voor ontwerp en geluidskwaliteit geven ons een sterke positie in de markt.’
De omzetbijdrage van Altec Lansing in de verslagperiode gerekend vanaf de voltooiing van de overname bedroeg circa 21,9 miljoen dollar, voornamelijk afkomstig van de portable audio productlijn. Gebaseerd op de huidige situatie verwacht Plantronics dat de omzet in het derde kwartaal van boekjaar 2006 zal uitkomen tussen 195 miljoen dollar en 205 miljoen dollar en de winst per aandeel op 0,29 – 0,34 dollar.