Siebel Systems heeft speciaal voor kleine en middelgrote organisaties de online 'CRM Index' gelanceerd.
De CRM index is zowel een ’levende’ benchmark die een continue prestatiemeting mogelijk maakt als een online hulpmiddel dat MKB-ondernemingen in staat stelt beter te leren begrijpen en meten hoe klanten kunnen worden aangetrokken, beheerd en bediend. Het stelt iedere organisatie in staat de eigen aanpak ten aanzien van customer relationship management te benchmarken, in eerste instantie tegen de prestaties van duizend andere organisaties.
MKB-ondernemers kunnen meten hoe hun organisatie in het algemeen presteert, terwijl zij ook hun relatieve prestaties op specifieke gebieden als verkoop, marketing of serviceverlening kunnen vaststellen. Zodra de vergelijking is gemaakt, biedt de CRM Index niet alleen een op maat gemaakte samenvatting, maar stelt het tevens een advies op om tot verbetering te komen. Ook is een bibliotheek met best practices beschikbaar aan de hand waarvan MKB-organisaties de effectiviteit van hun CRM-aanpak kunnen verbeteren.
De index is gebaseerd op gegevens die afkomstig zijn uit onafhankelijk onderzoek van Datamonitor dat onlangs in de vorm van het rapport 'Going for Growth: Are European SMBs Ready to Meet Customer Demands?' is gepubliceerd.
Kijk voor meer informatie op de website.