Computable maken we voor u: de it-professional. Om te weten wat u wilt lezen in Computable doen we regelmatig lezersonderzoek, nemen we de opmerkingen ter harte in onze lezers-mailbox en proberen we zoveel mogelijk contact te hebben met onze doelgroep.
We gaan regelmatig op bezoek bij it-professionals en vragen ze het hemd van het lijf. Wat doet u de hele dag, wat zijn de topics die spelen, in welke technologie investeert u en wat vindt u van Computable? Met die informatie in de hand maken wij een blad waarvan wij hopen dat u er gelukkig mee bent. Gezien de fraaie rapportcijfers die we krijgen in ieder lezersonderzoek, lukt dat aardig. Maar dat is geen reden om stil te zitten… integendeel.
Dit voorjaar wilden wij als redactie wat grotere veranderingen doorvoeren. Na wat heisessies en vergaderingen wilden we een inhoudelijke en ook uiterlijke aanpassing van Computable. Natuurlijk was ik er meteen voor te porren, een blad wordt immers pas echt je kindje als je als hoofdredacteur een restyling hebt doorgevoerd. Als redactie wilden we graag duidelijke rubrieken voor de pijlers van Computable. Dat heeft geresulteerd in de rubrieken Nieuws, Strategie & analyse, Opinie, Technologie en Loopbaan die allemaal hun eigen herkenbare kleur gekregen hebben. Behalve een verdieping van artikelen is er ook hard gewerkt om Computable toegankelijker te maken met meer beeld, kortere artikelen, kaders, grafieken, marktgegevens en verwijzingen naar Computable.nl. Het formaat is niet veranderd, terug naar de onhandige krantenpagina’s willen we nooit meer.
Wij zijn als redactie content met deze opfrisbeurt, maar zijn ook erg benieuwd naar uw mening. Laat het ons vooral weten op computable.lezers@bp.vnu.com. Of we nu klaar zijn? Nee hoor, we gaan niet achterover leunen. We zijn druk bezig om Computable Business Review (CBR) en Computable Overheid, beide erg succesvolle kwartaaluitgaven, verder uit te bouwen. Ook onze website Computable.nl gaat snel in de steigers. Kortom, wij blijven onze Computable-uitgaven steeds verder verbeteren.