Oracle doet er alles aan om twijfels bij gebruikers en omgeving weg te nemen. Het wil voortaan zijn producten desgewenst levenslang blijven ondersteunen. .
“We hadden al Premier Support, die vijf jaar duurt, en Extended Support, tot acht jaar na de aankoop van het product. Maar om de laatste twijfels weg te nemen over onze toewijding aan de klant, hebben we nu ook Sustaining Support. Die kan de klant krijgen tot de dag dat hij naar een nieuwe versie overstapt, desnoods levenslang”, zei president Charles Phillips op Oracle Openworld in San Francisco
Dit laatste type ondersteuning blijft beperkt tot bug fixes en de nodige aanpassingen om het product draaiende te houden in nieuwe omgevingen. Maar de premie voor dit soort ondersteuning blijft dezelfde als voor de Extended Support, aldus Oracle.
Ook voor de Oracle isvs (independent software vendors) werd een nieuw type ondersteuning aangekondigd: Single Stop Support. Daarbij kunnen de eindklanten van de softwareleveranciers die hun oplossing hebben gebouwd op Oracle, rekenen op non-stop ondersteuning voor zware problemen, op continue beschikbaarheid van Oracle-experts, best practices, evaluatie van hun softwareconfiguratie, enzovoort.
De sterke focus op de ondersteuning van producten moet wellicht de onzekerheid rond de overname van Siebel nog meer wegnemen, hoewel de reacties op de overname tot dusver opvallend sereen blijken. “Maar zelfs als alles goed gaat, mag je nog niet vergeten te communiceren,” communiceerde Charles Phillips, “want het is meestal door een gebrek aan communicatie dat men zich ongerust begint te maken.”