KPN Telecom heeft een kort geding aangespannen tegen Pretium Telecom. Dat schrijft de website Beurs.nl.
Volgens KPN misleidt Pretium de consument door in reclames te stellen dat Telecom de goedkoopste is. Volgende week woensdag is het kort geding bij de rechtbank in Haarlem.
De zogenaamde ‘laagste kostengarantie’ die Pretium geeft zou KPN het meest dwars zitten. Dit betekent dat als een abonnee bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn, dat Pretium het verschil dan dubbel terug betaald. Volgens KPN kan Pretium dit helemaal niet waarkomen, omdat geen rekening wordt gehouden met allerlei kortingen op tarieven.
Pretium Telecom staat op een derde plaats als gekeken wordt naar de grootste aanbieders van vaste telefonie in Nederland.
Tot onze verbazing zagen wij dat er een contributie bedrag van 65 euro van onze rekening is afgehaald, terwijl wij helemaal niet meer bij Pretium zijn aangesloten dat zou de KPN voor ons regelen als we maar weer terugkwamen bij KPN nou dat is inmiddels alweer een jaar geleden gebeurd, heeft KPN zelf er niets aangedaan dan? dat was toch hun belofte wij regelen dat alles in orde komt.
Nou dat wordt dan maar bellen naar KPN hoe wij ons geld weer terug krijgen, want Pretium heeft hier helemaal geen recht op.
Nou dat wilden wij ook maar even aan jullie melden, maar je wordt er niet goed van hoor al die (leuke) aanbiedingen.
Wij trappen nu dus echt nergens meer in hoor!
Ook ik zag tot mijn verbazing, toen ik een rekening printte die ik eigenlijk niet meer gebruik, dat ik in een keer weer lid ben van Pretium… en wel tot 01-03-2009. Het is zeker 2 jaar zo niet 3 jaar geleden dat ik gestopt ben met Pretium. Hoe kunnen ze in vredesnaam in een keer mij weer ongewild lid maken… Wat moet ik hier tegen doen? Ik heb het maar gestorneerd maar volgens mij zijn ze ergens illegaal bezig…
KPN, span gauw dat kort geding aan!! Ook ik ben gebeld, heb gezegd dat mijn man daar over gaat en die er niet was, of ze het pakket dan ter info mochten toesturen? Jawel, als ik er dan niet aan vastzit. Neenee, natuurlijk niet! Vervolgens die band inspreken, dan moet je steeds ja zeggen, dus ik zei nee, dat wil ik niet! Zeg nou maar ja zei ze dan, Dan zei ik weer nee en vervolgens zei ze zelf ja en gingen we weer verder. Vandaag kreeg ik opeens een brief dat ik een abbonnement aanging, dus ik meteen gebeld. Tja, niks aan te doen, u hebt ja gezegd. Ik zei van niet, dat ze dat zelf maar moeten beluisteren, dat het hun fout is, daarop ging hij niet in en hing op een gegeven moment gewoon op. Schandalige oplichtingspraktijken, pure diefstal!!!! Want ja die bandopname zal vast wel bewerkt zijn dan, dat al mijn nee’s eruit zijn gehaald en de ja’s die ik gezegd heb ervoor in de plaats zijn gezet. Laat KPN hier heel gauw werk van maken!!!
Door Pretium telecom medewerkers worden wij meerdere keren gebeld.
Zij geven aan dat ze met goed vinden van KPN, mensen die een abonnement bij KPN hebben, benaderen om aan te geven dat Pretium het versturen van de rekeningen van KPN over gaat nemen. Ze geven uitdrukkelijk aan dat dit met goedkeuring en in overleg met KPN plaats vindt. Het versturen van rekeningen door Pretium zou kostenbesparend zijn en dus ten goede komen aan de abonnee. Omdat ik de zaak niet vertrouwde ben ik wat door gaan vragen. Er komt dan een compleet leugenachtig verhaal en ik ben van mening dat deze benadering en de onjuiste weergave van feiten om klanten van KPN af te pakken puur oplichtingspraktijken zijn. Hier moet toch iets aan te doen zijn.
Tot mijn verbasing zag ik vanmiddag 9-4-2008 dat er een bedrag van 75,52 van mijn rekening is afgeschreven voor een lidmaatschap ik heb hun nooit de opdracht gegeven mij lid te maken voor een contributie
tot 2009 .ik heb ze een brief gestuurd dat ik daar niet van gedient ben en heb ook gelijk het bedrag door de bank terug laten storten ik voel mij erg opgelicht.
Pretium zijn oplichters die gebruik maken van methodes die het daglicht niet kunnen verdragen. Mijn schoonmoeder hebben ze helemaal geen inlichting pakket gestuurd, maar gewoon een brief dat ze voortaan abonnee van Pretium is.
Deze vrouw is 93 jaar, kunnen ze wel. Dit moet toch niet
mogelijk zijn in Nederland of zijn we toch een land
geworden van bedriegers, leugenaars, oplichters en moordenaars? Een goed land voor advocaten zoals Mr. Spong!! J.P. waar blijven nu de normen en waarden?
Ik ben al sins november 2007 met Pretium bezig. Ik heb de betaling stop laten zetten daar ik nu met een cheque betaal. Mijn jaarcontract was afgelopen op14/3/008, dit is in november 2007 aangetekend opgezegd. Ik heb zeker nog 10 keer met Pretium gebeld, ze zeggen gewoon u had op moeten zeggen. Zijn er nog vragen voor je iets kon zeggen werd de verbinding verbroken. Ik laat het er niet bij zitten, ik stap hiermee naar Rader of Opgelicht.
Afgelopen woensdag werd mijn moeder door dit bedrijf gebeld. Echter in eerste instantie leek het alsof KPN belde, daar ze zich daarmee introduceerden. Nadat mijn moeder ‘ja’ had gezegd, vroeg zij nog wel op welk nummer zij kon terugbellen bij vragen. Bij het nazien van wat mijn ouders nu betalen, blijkt dat ze meer zouden gaan betalen via Pretium. Mijn moeder belde terug naar het verkregen nummer en kreeg Pretium aan de lijn. Hier werd mijn moerder schofterig te woord gestaan. Dit soort zaken moeten niet kunnen, maar als je dan de bank belt dat Pretium geen geld van je rekening mag halen, dan krijg je te horen dat dit alleen kan, wanneer je het rek.nr. kent. De wereld op z’n kop in Nederland. Wie is hier nu het slachtoffer?
1 juli 2008,
Ook wij zijn er ingestonken. Mijn vriend dacht ook dat hij een goede aanbieding kreeg van Kpn, later bleek het Pretium te zijn. Wij zijn nog ouderwets en verwachten dat er eerst getekend moet worden voor zaken. Niet dus! Een bandje volstaat. Ook dit bandje en de dingen die gezegd worden zijn achteraf niet meer terug te halen. Er wordt zo misleidend gecommuniceerd en je krijgt het niet meer teruggedraait. ook KPN kan niets meer doen, ze krijgen veel klachten van hun inmiddels ex-klanten.
Als ik hierover bel met Pretium krijg ik een botte meneer Stevens aan de telefoon die veel zegt en eigenlijk niets. Hij reageert niet op wat ik zeg, en lepelt kant en klare zinnen op waarmee je niet verder komt. Knap hoor, ik hoop dat hij trots is op zichzelf en dat Pretium er trots op is dat hun bedrijf zo negatief in het daglicht staat. Ik zal ze bij deze beloven dat ik aan iedereen die het maar wil horen zal vertellen wat een bandieten dit zijn. Het lijkt mij dat Dhr Nyks van Pretium maar eens moet nadenken over wat hij wil uitstralen naar zijn toekomstige klanten.
Ben gewoon belazerd opgelicht door Pretium zeg gewoon wie je ben nee als maar herhalen als ik vraag spreek ik met KPN ja met KPN gaat de prijzen verlagen nemen meer mensen een vast abonnement onzin Prentium zegt je KPN abonnement op Walgelijk wie gaat er iets aan doen Pretium moet KPN 25.000 euro boete per dag betalen als ze door gaan met deze walgelijke praktijken. Met mij zijn ze nog niet klaar.Zijn onbereikbaar hebben niet eens een E mail ’t is een telecombedrijf WAKKER WOORDEN elk fatsoenlijk bedrijf heeft E mail
Heren wetmakers, laten we maar weer een handtekening onder een contract zetten hoef ik niet onnodige aangetekende brieven te schrijven waar geen reactie op komt.Heb de zaak nu maar,overgedragen aan mijn rechts bijstand verzekering …..