KPN Telecom heeft een kort geding aangespannen tegen Pretium Telecom. Dat schrijft de website Beurs.nl.
Volgens KPN misleidt Pretium de consument door in reclames te stellen dat Telecom de goedkoopste is. Volgende week woensdag is het kort geding bij de rechtbank in Haarlem.
De zogenaamde ‘laagste kostengarantie’ die Pretium geeft zou KPN het meest dwars zitten. Dit betekent dat als een abonnee bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn, dat Pretium het verschil dan dubbel terug betaald. Volgens KPN kan Pretium dit helemaal niet waarkomen, omdat geen rekening wordt gehouden met allerlei kortingen op tarieven.
Pretium Telecom staat op een derde plaats als gekeken wordt naar de grootste aanbieders van vaste telefonie in Nederland.
Ik hoop dat de KPN zeer snel actie onderneem, want in februari jl is mijn moeder ook zo’n contract van Pretium door haar strot geduwd!!
Ze doen zich voor als KPN, ze rammen zo’n contract erdoor, bonus binnen en weer een gedupeerde.
Maar mijn moeder heeft toen de KPN gesmeekt als terug te draaien, maar die doen ook niets!!!
Dat zo iets ongestraft kan in Nederland!! Het lijkt nergens op. Doe er wat aan en snel!! Want uit voorgaande reacties zie ik dat ze oudere mensen pakken, die zijn niet zo snel van begrip en hebben niet eens de kans om het te begrijpen, de call-agent vraagt snapt u het, ze zeggen ja en de call-agent noteert het als bevestiging van voorgaande vraag en bingo. Buit is binnen!!
KPN zo raak je wel je klanten kwijt, als jullie zelf ook niets hieraan doen.
Ik ben woest!!
Gisteren gebeld door ene Danile Vermeer van Pretium B.V, over 65 euro abonnementskosten tot 1 maart 2008. Ik antwoordde dat ik meende van Pretium af te zijn, en weer terug te zijn bij KPN enz. enz. Neen mijnheer dat is Pretium Telecom, en dit is Pretium B.V. Om kort te gaan, dezelfde discussie die ik op Internet bij honderden gelezen heb. Ik meen eruit te kunnen opmaken, dat het beste wat we kunnen doen is Helemaal nergens meer op reageren. De giro heeft me toegezegd dat de afgeschreven 65 euro worden teruggeboekt en dat hopen we dan maar, want tot nu toe, 3 april, hebben we Ze nog niet.
STERKTE TOEGEWENST, ALLEMAAL.
Graag wil ik me aansluiten bij het grote leger van mensen die zich door Pretium bedrogen voelen en volkomen machtloos.Ook ik ben begin vorig jaar overgehaald zgn. goedkoper te gaan bellen, totdat ik begin dit jaar door KPN werd overgehaald weer tot de oude stal terug te keren. Heb dat gedaan, KPN zou alles in orde maken en even later bleek dat ook gebeurd te zijn. Maar verschillende keren werd ik weer door Pretium benaderd om terug te keren, wat ik uiteraard geweigerd heb.
Maar vorige week werd ik gebeld door Danile Vermeer die ? 65,- claimde, die ik had laten terugboeken en me probeerde duidelijk te maken dat ik Pretium Telecom had opgezegd, maar niet het lidmaatschap van Pretium BV. Ik stond versteld, maar nu ik de honderden klachten op de diverse sites betreffende Pretium heb gelezen, moet ik concluderen dat ik net als zeer velen er gewoon ingetrapt ben, en dat op een erg doortrapte manier. Ik heb me voorgenomen nergens meer op te reageren en wacht dus maar af. VEEL SUCCES
Even in het algemeen:
Bij telefonische verkopen wordt tegenwoordig eerst even gepolst of de klant er wel iets voor voelt of misschien nog een beetje twijfelt en dan volgt de mededeling: Ik start nu even het bandje, OK?
De meeste mensen zien daar het gevaar niet van in (heb toch nog niks getekend), maar de opname die dan volgt is voor de rechter meestal bindend. Er wordt een mededelingenlijst afgedraaid en na elk item wordt keurig gevraagd: begrijpt u dit? of: is dit u duidelijk? Bij elk ‘ja’ word je verder het moeras ingetrokken. Zelf ook ingetuind: een stroomleverancier beloofde mij zeer voordelig gas en licht. De stroom was het eerste half jaar gratis. Ze vergaten alleen te vertellen, dat ze gebruik maakten van de buizen en leidingen van andere maatschappijen. De ‘huur’ daarvoor kwam dus bovenop de prijs en uiteindelijk was ik veel duurder uit.
Hoe kom je ervan af? Ik heb binnen 7 dagen (!) meteen gereageerd. Weer zo’n juf aan de lijn en ik wist van een vriend, dat die dus een complete anti-smoezen-antwoordlijst voor zich hebben liggen. Wat je ook zegt, ze komen altijd terug met een betere terugvraag, waardoor je misschien van je stuk raakt en het maar opgeeft.
Het enige verhaal dat ze slikken is: meld dat je om persoonlijke redenen ervan afziet. Iets in de sfeer van een scheiding, een familie-crisis. Doe somber, maar maak er verder geen zwaar verhaal van. Binnen 7 dagen kan dat. Vraag om een schriftelijke bevestiging! Als die binnen is ben je ervan af.
Hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen.
En remember: laat ze GEEN bandje starten!
2 Maanden geleden ben ik telefonisch benaderd door een heel jong klinkende dame.
Zij vertelde dat zij via KPN en pretium telecom mij een goede aanbieding kon doen.
Ik heb doorgevraagd, want de KPN doet dit nooit.
Toen de dame begon te jubelen dat we in Amsterdam in dezelfde buurt woonden en of ik ook wel eens bij de molen kwam, kreeg ik echt argwaan.
Ik heb gevraagd waarvandaan zij belde en dat was vanuit Diemen.
Na doorgevraagd te hebben over of ik via de post een offerte kon krijgen van haar aanbod was het antwoord:nee.
Maar ze wilde wel graag mijn bankrekeningnummer.
Nee dus.
Ik heb direct daarna KPN gebeld om te melden dat dit bedrijf zo bezig is.
Het was volgens deze vrouw bekend en vooral dat ze vooral oudere mensen benaderen.
Ik ben dus ook benaderd door deze mensen.
U mag deze email gebruiken, als nodig.
Met verbazing lees ik uw reacties inzake Pretium. Ook ik dacht in eerste instantie, dat het een keurig bedrijf was. Heb tijdens onze belperiode met Pretium nooit problemen gehad. Wij bellen inmiddels via Internet (sorry, KPN) maar bij ons is ook die 65 euro nog afgeschreven voor het tijdschrift. Had ik terug laten boeken. Heb een brief gestuurd, waarin ik heb gemeld, dat wanneer ik de telefonie opzeg, toch ook geen tijdschrift meer wil ontvangen, maar kreeg ook een telefonische reactie, dat Pretium BV iets anders is, dan Pretium Telefonie, vreemd want de brief was toch echt gericht aan Pretium Telecom. Ze zouden die 65 euro weer incasseren, is ook gebeurd. Ga de afschrijving maar weer terughalen via de Postbank. Zeker na het lezen van zulke berichten, dit klopt niet ! Succes verder.
Tot mijn grote verbazing zag ik op 7-4-2007 een afschijving op mijn bankrekening van 22.50 euro door Pretium Telecom. Dit was(wat door mij ontgaan is)in maart ook al gebeurt, met omschrijving 0 gesprekken, 0 belminuten. Ik had nog nooit van dit telecombedrijf gehoord. Ik heb nooit mijn bankrekening doorgeven en nooit een machtiging getekend. Is dit geen diefstal??? dus let op.
Na telefonisch contact met de postbank bleek dat dit op grote schaal gebeurt. Zij geven het advies contact op te nemen met Postbank nv Klantenservice betalen, Antwoordnr.14, 1000 XC Amsterdam
Tot mijn grote verbazing zag ik ook op 4-4-07 een afschrijving van een bedrag van 22,50 euro door Pretium Telecom. Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord. De omschrijving was ook 0 gesprekken 0,00 belminuten. Ik heb ze nog nooit aan de telefoon gehad. Ik heb nog nooit een formulier ingevuld. Heb ook geen machtiging getekend. Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze aan mijn rekening nummer komen en machtiging? Heb het 10-4-07 gestorneerd en ze gewaarschuwd dat als het nog een keer voorkomt ik het doorstuur naar RADAR of OPGELICHT>
Hallo Ik heb deze berichtjes gekeken en ik ben zelf een pretium telecom klant.
Ik snap het probleem bij veel mensen dat ze soms met verkeerde manier worden ingelicht.
Daardoor voelen ze zich misleid dat ze inderdaad 1 jaar lang via de tarieven van Pretium telecom gebruik gaan maken.
Pretium telecom heeft toestemming gekregen van de OPTA (telecomtoezichthouder in NED) die hebben de mogenlijkheid gegeven dat iedereen die bij KPN zitten goedkoper mogen bellen via PRETIUM TELECOM!
het is beetje jammer dat mensen niet beseffen waar ze JA tegen zeggen!
Men is erg geintereseerd als het goedkoper kan en de rekening omlaag word gehaald, 5 x in zo’n bandopname word Pretium telecom herhaald en nog niet weten waar het over gaat… en thuis voor verrassingen komen te staan? Het verschil Pretium telecom en KPN is overduidenlijk, oudere mensen hebben hier minder kijk op maar een goede tip : Doorvragen wat pretium telecom precies inhoud!!
Dat bespaar u op dit moment zo gedoe om ervan af te kunnen. Een bandopname is een mondelingen Accoord anders kan men het goedkopere abbonement niet naar u toesturen!
Mij is gelukkig alles goed verlopen en ik ben tevreden met Pretium Telecom.
Groetjes, Yolanda
Ik ben stom verbaasd over al die reacties! Al sinds vele jaren bel ik (erg weinig, dat wel) en internet en e-mail ik via Pretium. Tot grote tevredenheid. Ik ben echter geen lid van de club van Pretium, heb daaraan totaal geen behoefte en ook nimmer heeft men mij gepolst om dat te worden. Ik internet en e-mail veel, eerst via een inbel-abonnement, nu al weer geruime tijd via ADSL. Tot zeer grote tevredenheid. Is er eens wat, dan is de hulp en de bemanning van de helpdesk voortreffelijk! Of Pretium de goedkoopste met bellen is? Vraag het Ben Woldring (Belcom.nl) op zijn site, wellicht dat hij advies kan geven. De garantie van Pretium zegt mij persoonlijk niets. Echter: het kan natuurlijk ooit eens gebeuren dat ook een instelling als Pretium eens een steekje laat vallen. Waar gebeurt dat niet? Kijk eens bij KPN, PCU, Essent en noem maar op. Ik ben tevreden met Pretium, zou ik het niet meer zijn dan ken ik een aantal personen bij Pretium, die van goede huize moeten komen willen ze me niet goed helpen o.d. Ik heb momenteel totaal geen behoefte om negatief over Pretium te zijn.