KPN Telecom heeft een kort geding aangespannen tegen Pretium Telecom. Dat schrijft de website Beurs.nl.
Volgens KPN misleidt Pretium de consument door in reclames te stellen dat Telecom de goedkoopste is. Volgende week woensdag is het kort geding bij de rechtbank in Haarlem.
De zogenaamde ‘laagste kostengarantie’ die Pretium geeft zou KPN het meest dwars zitten. Dit betekent dat als een abonnee bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn, dat Pretium het verschil dan dubbel terug betaald. Volgens KPN kan Pretium dit helemaal niet waarkomen, omdat geen rekening wordt gehouden met allerlei kortingen op tarieven.
Pretium Telecom staat op een derde plaats als gekeken wordt naar de grootste aanbieders van vaste telefonie in Nederland.
Bij die actie van KPN kan ik me iets voorstellen. Wij werden zelf vandaag door PRetium bijzonder aggressief (telefonisch) benaderd. De medewerkster meldde zich als KPN-Pretium, deed het steeds voorkomen dat zij namens en met KPN optrad en poogde in luttele minuten ons bij Pretium binnen te halen. Pas bij herhaald doorvragen bleek geleidelijk aan dat men helemaal NIEt namens KPN aan het werk was. Foei!
ik heb in tegenstelling tot het bericht alleen maar positieve ervaringen met pretium telecom. Was in het begin wat sceptisch maar het blijkt dat ik inderdaad bespaar ten opzichte van kpn en zelfs tele 2. Ook de benadering was oke, alles werd duidelijk uitgelegd. Kan over de andere ervaringen uiteraard niks zeggen. Wie weet betrof het een incident
voor de 3de keer benaderd door Pretium.
ik zou graag meningen van anderen horen.
ik ben tevreden over de diensten van KPN, onbezorgd bellen en planet-internet voor rond de 65 euro per maand.
bij Pretium zou ik volgens de aardige juffrouw 36% gaan besparen. maar wel m’n onbezorgd bellen kwijtraken na 19.00 uur en in het week-end waar ik nu 6,50 euro voor betaal.
ik vertrouw het niet helemaal en heb geen zin in problemen, zeker niet nu het allemaal zo goed loopt via KPN.
Ik hoop dat KPN een kort geding aanspant tegen Pretium Telecom. Ze hebben mij gebeld of ik over wilde gaan op Pretium bellen. Als ik op hun vragenlijst Ja etc zou antwoorden zou ik papieren krijgen of ik het wilde. Dan kon ik alles rustig nakijken. Op mijn antwoord dat ik er dan aan vastzat was het antwoord: ‘Nee nee mevrouw. Een belletje naar ons en u bent van ons af.’ Mooi niet. Zonder dat ik het wist, kreeg ik een jaarcontract. Dit kost KPN toch klanten. Ik moet nu een jaarcontract betalen. Please KPN, doe er wat aan. Dank u wel.
Ben ook benaderd door Pretium Telecom met de noemer we zijn het zelfde en precies als KPN maar 2 euro goedkoper per maand.
Zodat ik ja zei en binnen 2 dagen een contract binnen had. wat ik eigenlijk niet wilde. Heb 4 dagen daarna een aangetekende brief gestuurd met het onmiddelijk beeindigen van het contract.
Ik was echt overdonderd door Pretium Telecom. Bovendien heb ik daarna op internet gekeken dat zij helemaal niet goedkoper zijn want zij rekenen na 1 minuut per sec. Ik zit nu met 1 jaar contract terwijl ik het niet eens ter inzage heb gezien. en ik beslist niks aan hun zal betalen. Ik hoop dat u wat aan deze praktijken wat kan doen? bij voor baat mijn hartelijke dank.
Goed zo.
Wij zijn ook benaderd een jaar of wat geleden en zijn over gegeaan, maar van de kortingen was weinig te merken.
KPN belde daarna en vroeg of wij wel weer terug wilden komen en hebben excuus gekregen van de KPN wat er allemaal gebeurde en kregen ook nog een twee uur gratis bellen voor alle ongemak.
Go KPN!
Ook mij hebben ze gebeld (ik dacht ook dat ik KPN aan de lijn had). Ga vanmiddag toch maar de zaak opzeggen bij ze.
Geef mij enige contact gegevens om van het lidmaatschap af te komen.
B V Dank W Frentz
Ik werd gebeld door een mevrouw van Pretium die aangaf namens KPN een goedkopere oplossing te mogen aanbieden voor ons telefoonkosten/abonnement. Na enige uitleg ging ik hiermee accoord. 3 dagen later kregen wij een contract inclusief een tijdschrift toegestuurd. Aan de hand van de uitleg blijkt dat: a. onze kosten hoger worden voor het bellen, b. wij tevens ook een abonnement blijken te hebben afgesloten voor een tijdschrift. Meteen deden wij diverse pogingen om dit contract te annuleren, echter telefonisch is bij dit bedrijf niet door te komen. De manier van deze telefonische verkoopmethode is mijns inziens zwaar misleidend, ik hoop dat dit bedrijf met juridische middelen een stop kan worden opgelegd.
Nou ik kan me bij jullie aansluiten. Ik ben ook door Pretium benaderd en heb inderdaad ook een pakket met papieren ontvangen. Heb gebeld, alleen wel na de 5/7 dagen, die ze stellen, heb gezegd dat ze helemaal niet goedkoper waren voor mij. Daar had de vrouw aan de telefoon helemaal geen boodschap aan, want ik had een jaar contract volgens haar. Nou is mijn vraag: heeft iemand een contract thuis ontvangen, ik namelijk niet en heb ook nooit iets getekend. Ik heb tijdens het benaderingsgesprek ook duidelijk te kennen gegeven dat ze niet met de persoon spraken, die ze moesten hebben. Ben nu al vanaf 26-2 aan het bellen met zowel Pretium als KPN dat ik bij KPN wil blijven. Maar tot op de dag van vandaag, ben ik nog steeds niet terug bij KPN. Ga vandaag nog maar weer een keer KPN bellen, want ik ben echt ff ten einde raad.
Dit kan toch niet zo maar ongestraft doorgaan?