Lenovo begint met 'the 150-day countdown' naar de Olympische Winter Spelen in Turijn van 2006. Lenovo maakte in maart 2004 bekend dat het de Olympische Spelen van Torino in 2006 en van Beijing in 2008 zou gaan sponsoren.
Het bedrijf ondersteunt de Spelen met onder andere vijfduizend desktops, 350 servers en zeshonderd notebooks. Lenovo is exclusieve sponsor op het gebied van hardware-producten.
Doel van de sponsoring is het creëren van naamsbekendheid, uniformiteit opbouwen bij de werknemers en wereldwijd zaken gaan doen. “We willen dat kijkers onze naam leren kennen. Marktonderzoek toont aan dat Lenovo moet werken aan naamsbekendheid buiten China. Maar wij vinden het net zo belangrijk dat kijkers onze naam gaan waarderen en weten waar het voor staat”, zegt vicepresident marketing Phillippe Davy.
Lenovo werd in 2003 Top Sponsor van de Olympische Spelen. Voor deze top worden, na kwaliteitscontrole, een tiental bedrijven toegelaten. Lenovo is het eerst Chinese bedrijf ooit dat officieel sponsor is van de Olympische Spelen.