CNET Channel en Onetrail zijn een nauwe samenwerking aangegaan om 'rich Content' in combinatie met product-, prijs en beschikbaarheidgegevens van distributeurs, geautomatiseerd aan te leveren bij ICT-resellers en -retailers.
Bedrijven actief binnen de ICT-handel zijn nu in staat om de eigen webshop, order- en offertesystemen automatisch te vullen met gedetailleerde en complete productinformatie om het verkoop- en inkoopproces te ondersteunen. Ervaring leert dat dit niet alleen aanzienlijke besparingen oplevert maar tevens een voorwaarde is voor een effectief sales proces.
Onetrail staat bekend om haar dienst Onetrail.Net, welke de systemen van resellers en toeleveranciers op eenvoudige wijze met elkaar verbindt. Niet alleen de genormaliseerde product-, prijs- en ‘real-time’ voorraadinformatie van de belangrijkste leveranciers, maar ook alle berichten van order tot en met factuur worden automatisch verwerkt in het ordersysteem van de reseller. CNET beschikt over een volledige database van productgegevens welke stuk voor stuk door 250 editors zijn samengesteld en genormaliseerd. De informatie bevat marketing beschrijving, plaatjes, gedetailleerde specificaties, links naar gerelateerde producten en een unieke set aan genormaliseerde kenmerken waardoor het zoeken en vergelijken van producten kinderspel wordt. CNET Channel beheert deze database voor meer dan duizend IT-bedrijven in meer dan 35 markten wereldwijd.
‘Door het groeiende aantal producten met een steeds kortere levenscyclus is het een noodzaak geworden voor de ICT resellers om te kunnen beschikken over up-to-date product informatie van goede kwaliteit,’ zegt Jeroen Moonen, general manager bij Onetrail. ‘Hiermee wordt niet alleen het verkoopproces vele malen effectiever maar is men tegelijkertijd in staat te leveren wat is beloofd.’
Zonder de gecombineerde dienst van Onetrail en CNET Channel wordt een reseller geconfronteerd met een grote verscheidenheid aan formaten, classificatie methoden, gebruik van partnummers en product specificaties omdat de informatie uit een groot aantal verschillende bronnen moet komen (alle ICT-distributeurs en -fabrikanten) ieder met zijn eigen manier van werken. Met de gecombineerde CNET Channel en Onetrail.Net dienst hoeven resellers niet langer schaarse mankracht en middelen in te zetten om de informatie aan te maken en te onderhouden. Eén enkele koppeling met Onetrail.Net volstaat.
Ieder zichzelf respecterende reseller die beschikt over een ordersysteem, offertesysteem, klantportaal of webshop, zal de kwaliteit en actualiteit van productgegevens zoals prijs, beschikbaarheid en rich content op hetzelfde niveau willen brengen als die van direct verkopende fabrikanten. Deze fabrikanten kennen het integratie probleem niet omdat alles onder één dak is ondergebracht. Het kanaal, waar alles over meerdere schijven loopt, kan nu een grotere toegevoegde waarde bieden door de value added services te combineren met efficiency en schaalbaarheid waardoor men weer de betrouwbare ‘one stop shop’ kan wordt voor de klant.