De Nederlandse vestiging van Informatica, leverancier van data integratiesoftware, heeft Peter Groot aangesteld als accountmanager. In deze functie is hij verantwoordelijk voor zowel bestaande als nieuwe klanten binnen Informatica's afzetmarkt in Nederland.
De markt voor bedrijfssoftware is voor Peter Groot geen onbekende markt. Hij heeft ruim tien jaar ervaring in de sales van software opgedaan bij verschillende bedrijven. Voor hij bij Informatica in dienst trad, werkte hij als accountmanager bij Cartesis, een aanbieder van business performance management-oplossingen, alwaar hij verantwoordelijk was voor de uitbreiding van het klantenportfolio in de Benelux. Daarvoor werkte hij acht jaar bij Business Objects. Daar was hij als accountmanager verantwoordelijk voor de verkoop en het vergroten van de afzetmogelijkheden in de financiële en mediasector.
‘Betrouwbare en relevante data is de basis voor de diverse systemen, projecten en processen die bedrijven inzetten om hun kosten te verlagen, winst te verhogen en risico’s te beperken,’ aldus Peter Groot. ‘Informatica is hierin gespecialiseerd en ik wil me gaan toespitsen op het uitbouwen van het marktleiderschap van Informatica, zodat meer bedrijven met deze data integratiesoftware een betere bedrijfsvoering kunnen realiseren.’
‘Data integratieprojecten overstijgen steeds vaker het traditionele data warehousing-aspect en veel van onze klanten gaan onze oplossingen dan ook breder inzetten,’ aldus Erik Jan ten Bruggencate, countrymanager van Informatica Nederland. ‘Met zijn achtergrond en ervaring is Peter een grote aanwinst voor ons bedrijf. Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij een belangrijke bijdrage gaat leveren aan het uitbouwen van ons klantenportfolio en dat hij onze bestaande klanten gaat helpen om het meeste te halen uit niet alleen meer de data warehouse-oplossingen, maar uit de hele suite aan data integratie-oplossingen.’