Lexmark stelt Niels Priem aan als marketingmanager in Nederland. Hij is op dit moment verantwoordelijk voor de kanaalverkopen in de onderneming als channel sales manager.
Met de combinatie van deze twee functies heeft Priem de operationele eindverantwoordelijkheid voor alle sales- en marketingactiviteiten op het reseller- en distributiegebied.
Na werkzaam te zijn geweest bij Corel als salesmanager is Priem in 2002 bij Lexmark in dienst getreden. Binnen de divisie voor consumentenproducten was hij verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van een zakelijk verkoopkanaal voor de inkjet-producten. Later werd hij verantwoordelijk voor de distributie en in 2004 kwam daar de totale kanaalverkoop bij. Priem neemt in zijn nieuwe functie de taken van Mira Leensen over.
‘De functie kwam vrij en voor de opvolging ging de voorkeur uit naar iemand die de organisatie al goed kende,’ aldus Priem. ‘Aangezien ik een aantal van mijn werkzaamheden als Channel Sales Manager binnen mijn team kon overdragen en ik vanuit mijn studie en vorige werkgevers al affiniteit had met marketing, viel de keuze op mij. Bovendien zijn een aantal van de contacten uit mijn vorige functie, ook relevant voor mijn huidige werkzaamheden.’