De Consumentenbond gaat zich bemoeien met de klachten over ADSL, inclusief het nieuwe ADSL2+, van Versatel. Volgens Webwereld gaat de bond volgende week een meldpunt inrichten waar klachten gemeld kunnen worden.
Uit de reacties die Webwereld kreeg na een aritkel over de kwartaalcijfers van Versatel bleek dat er veel problemen zijn met de dienstverlening van Versatel. De meestgenoemde klachten zijn: lange wachttijden voor de helpdesk, niet afgemaakte installaties en een trage uitrol.
Ook de Consumentenbond leest steeds vaker in fora over problemen met de Versatel-aansluiting. De bond wordt echter niet frequenter gebeld door leden. Daarom wil de organisatie volgende week een meldpunt inrichten, aldus Webwereld.
Versatel erkent dat niet alles vlekkeloos verloopt, maar ziet de actie van de Consumentenbond met vertrouwen tegemoet. De informatie die via het meldpunt verzameld wordt kan ook nuttig zijn voor Versatel. “Het betreft hier natuurlijk onze klanten en daar willen we een goede relatie mee opbouwen”, aldus een woordvoerster van Versatel op de website.
Hoi,
Niet alleen bij versatel zijn er klachten. Tiscali kan er ook wat van. Supersnel internet 6mb en 730kb upload.
Met windows 98 SE Haal je nog niet de helft van de snelheid en met Windows XP Pro kom je niet hoger dan 5mb. Als je die uberhaubt haalt. Volgens meting van Tiscali zou het zelfs nog hoger moeten liggen. Zal wel aan mijn PC liggen en van kennissen die zelfde probleem hebben. Kan toch niet dat snelheid van PC te maken heeft met Internet. Voorheen Planet gehad. Liep nog het beste. Die beloven wat ze doen en snelheid was constant. Groetjes.
Mijn ervaring met Versatel is dat ik de keren dat ik belde heel lang op de eerstelijns helpdeskmedewerker kon wachten, daarna als ik geluk had, na lang wachten doorverwezen werd naar een tweedelijns helpdeskmedewerker en vervolgens te horen kreeg dat ze alleen maar ondersteuning bieden als je een router hebt die ook bij Versatel verkocht word. ’s Avonds heb ik namelijk geen verbinding of een hele trage verbinding. Dat de fout bij Versatel ligt door te veel mensen op één server te zetten willen ze maar niet toegeven.Vragen over een factuur kunnen alleen via de mail gesteld en worden beantwoord door iemand die standaard antwoorden uitdeeld. (deze krijgt antwoord nummer 5, deze numer 4 enz.) kan niet anders gezien de antwoorden die we kregen. Na vier pogingen hebben we het opgegeven. Toen Zonnet nog niet door Versatel was overgenomen werd ik op alle fronten beter geholpen en had ik zelden problemen met de verbinding. Groeten