In 2010 heeft 62 procent van de huishoudens in de Verenigde Staten een breedbandverbinding. Dat komt neer op 71 miljoen huishoudens. Dit zegt Forrester Research na onderzoek onder 68.000 Amerikaanse huishoudens.
In 2004 had nog maar 29 procent van de huishoudens in de Verenigde Staten een breedbandverbinding. Begin 2010 zal dit 62 procent zijn. Het aantal breedbandverbindingen zal voornamelijk groeien door lage prijzen, betere mogelijkheden in huis en meer duidelijkheid over de voordelen, zegt Forrester.
Verder zegt Forrester dat in 2010 53 procent van de huishoudens een laptop zal hebben en gebruikt 37 procent een digitale videorecorder. Meer gadgets en pc’s in huis betekent volgens Forrester een toename in het aantal netwerken in huis. Nu heeft 8,8 procent van de huishoudens een netwerk in huis. Forrester denkt dat dit aantal zal stijgen om in 2010 uit te komen op 46,5 miljoen huishoudens , ofwel 40,6 procent.
Het gebruik van nieuwe media doet het gebruik van oude media afnemen. In huishoudens met een laptop en een netwerk wordt per week drie uur minder televisie gekeken en één uur minder de krant gelezen dan in huishoudens zonder laptop en netwerk.
Ook het kopen via het internet zal toenemen. Vorig jaar kochten 39,5 miljoen Amerikaanse huishoudens producten op het internet. Wat al 3,5 miljoen meer was dan in 2003. In 2010 zal het totale aantal volgens Forrester gestegen zijn naar 55 miljoen.