Western Digital verlengt de garantieperiode van een aantal hard drives.
Alle WD enterprise drives worden nu standaard geleverd met vijf jaar garantie en de WD desktop en notebook drives met drie jaar garantie. Dit geldt voor drives die via geautoriseerde WD-distributeurs verkocht en na 1 juni 2005 geproduceerd of aangeschaft zijn.
‘Western Digital komt hiermee tegemoet aan de behoefte van eindgebruikers,’ zegt Klaas de Vos, vice-president EMEA van Western Digital. ‘Veel van onze distributeurs en OEM-partners geven drie jaar garantie op desktop- en notebooksystemen en vijf jaar garantie op servers. Het nieuwe garantiebeleid van Western Digital sluit aan bij deze marktstandaarden.’
Uit een recent onderzoek onder klanten van Western Digital blijkt dat kopers van hard drives betrouwbaarheid het belangrijkst vinden. Garantie, prestaties en capaciteit stonden ook hoog op de prioriteitenlijst van klanten.
De Vos: ‘De kwaliteit en betrouwbaarheid van onze drives garanderen de databescherming van onze klanten. Door de garantieperiode te verlengen, geven we onze klanten nu nog meer rust.’
De WD desktop en notebook hard drives, waaronder de WD Scorpio, WD Caviar, WD Caviar SE- en SE16-series die na 1 juni 2005 zijn geproduceerd of aangeschaft, hebben nu drie jaar garantie. Voor de enterprise drives WD Raptor en WD Caviar RE geldt nu een periode van vijf jaar onder dezelfde voorwaarden. Voorheen hanteerde het bedrijf een garantiebeleid met periodes van vijf, drie en één jaar.
Voor meer informatie over het garantiebeleid: http://support.wdc.com/warranty/policy.asp.