McAfee heeft de beschikbaarheid bekend gemaakt van McAfee SecurityAlliance eXchange, (MAX), een nieuwe resource waar partners informatie kunnen vinden over leads, renewal data en de status van lopende orders.
Daarnaast functioneert MAX als samenwerkingsplatform waar partners terecht kunnen voor nieuwe programma’s en services van McAfee en voor directe communicatie met de McAfee channel teams en sales account teams.
Met MAX krijgen de partners van McAfee rechtstreeks toegang tot door de firma zelf gegenereerde lijsten van mogelijke klanten en tot de cyclusgegevens van bestaande klanten, waardoor totaal nieuwe mogelijkheden ontstaan voor up-sales en cross-sales. Via MAX kunnen de partners ook aanvragen indienen voor kortingen en speciale leveringsvoorwaarden en ze kunnen de status van hun lopende orders online volgen. Dat deze gegevens nu voor gemeenschappelijk gebruik beschikbaar worden gesteld, betekent voor de partners van McAfee extra gemak bij hun zakelijke activiteiten en een verhoging van de operationele effectiviteit, waardoor hun samenwerkingsrelatie met McAfee een nieuwe dimensie van rendement krijgt.
MAX is een nieuw bewijs van de overtuigde filosofie van McAfee waarin de SecurityAlliance Partners alle ruimte wordt geboden op basis van een PRM-infrastructuur (partner relationship management); deze biedt concrete voordelen in de vorm van waardevolle resources, zoals een systeem voor online productsamenstelling, aanvullende informatie, online sales en technische training, stuk voor stuk noodzakelijke onderdelen van een opzet waarin zij hun bestaande en nieuwe klanten optimaal kunnen bedienen. Partners zijn nu eenmaal afhankelijk van een stevig fundament voor blijvende winstgevendheid en deze nieuwe vorm van directe toegang tot McAfee geeft hen de gelegenheid de klant te voorzien van de best mogelijke oplossingen voor de nog altijd uiterst actuele thematiek van systeembeveiliging.
‘Het SecurityAlliance Programma is een uitstekend voorbeeld van het continue engagement van McAfee voor de bestaande channelstructuur en de totale bereidheid om resellers te assisteren bij het vergroten van hun commerciële armslag,’ aldus Giacomo Cuccaro, business development manager bij Siemens. ‘Met de introductie van MAX is er nu een infrastructuur neergezet die het makkelijker maakt efficiënt om te gaan met potentiële klanten en verkoopcycli en een aanbod van beveiligingsproducten samen te stellen dat daadwerkelijk tegemoet komt aan de complexe eisen van de klant.’
‘De wereldwijde beschikbaarheid van deze functionaliteit betekent een belangrijke mijlpaal voor McAfee. Het is een nieuwe uiting van onze intentie om partners van McAfee een comfortabele basis te bieden voor zakelijke samenwerking,’ aldus Kevin Weiss, executive vice president worldwide sales, services and support bij McAfee. ‘Een jaar geleden hebben wij het voornemen geformuleerd uit te groeien tot een 100% channel-onderneming met een nieuwe focus op onze partners. Wij hebben intensief geïnvesteerd in een systeeminfrastructuur die daar perfect bij aansluit.’