Plantronics heeft tijdens een bijeenkomst te New York de details bekend gemaakt van de nieuwe bedrijfsidentiteit. De headsetmaker deed dat op de 36ste verjaardag van de eerste landing op de maan.
Het nieuwe logo en de slogan, sound innovation, benadrukken de rol die Plantronics heeft gespeeld als ontwerper van de headset die Neil Armstrong gebruikte voor zijn historische woorden ‘That’s one small step for man, one giant step for mankind’ vanaf de maan, in 1969. Het nieuwe logo markeert de leidende rol die Plantronics speelt in de ontwikkeling van headsets voor gebruik thuis, mobiel en op kantoor.
‘Zesendertig jaar geleden was onze belangrijkste taak de betrouwbaarste en beste headset te ontwikkelen voor NASA en voor andere kritische toepassingen,’ zegt Mark Breier, chief marketing officer bij Plantronics. ‘Op dit moment is die doelstelling nog dezelfde, betrouwbaarheid en kwaliteit, maar we richten ons op een veel bredere doelgroep, waarbij we ook streven naar grotere productiviteit, gebruiksgemak en stijl. Op onze serie draadloze headsets zijn al die kenmerken van toepassing.’