FrontRange Solutions, leverancier van oplossingen voor IT-servicemanagement, CRM- en customer contact technologie, heeft in het afgelopen boekjaar (dat eindigde op 30 april jl.) een omzet van 66,7 miljoen dollar gerealiseerd.
Dat betekent een stijging van 12 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2003/2004. De winst steeg met 77 procent van 2,4 miljoen dollar tot 4,3 miljoen dollar. De cijfers hebben overigens betrekking op een termijn van tien maanden, omdat FrontRange zijn boekjaar met ingang van dit jaar van mei tot en met april laat lopen. Eerder liep het boekjaar van juli tot en met juni. Alleen al in het vierde kwartaal, dat liep van februari tot en met april 2005, steeg de omzet naar 21,6 miljoen dollar, een stijging van ruim 14procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2004. De winst kwam in dat kwartaal uit op 2,3 miljoen dollar: een stijging van meer dan 30 procent.
‘Deze resultaten en het feit dat we nu al zes kwartalen achter elkaar een flinke omzetstijging kunnen laten zien, bewijzen dat we onze belofte om gestaag te blijven groeien waarmaken,’ zegt CEO Michael McCloskey. ‘Vooral de sterke omzetstijging van 25 procent uit licenties is opvallend in de huidige markt. Die versnelling van de omzetgroei was vooral te danken aan de recente golf van nieuwe productreleases. Maar liefst 33 klanten hebben in het afgelopen kwartaal onze nieuwe IT Service Management suite aangeschaft, die in januari op de markt kwam. Daar zaten diverse opdrachten van meer dan 100.000 dollar bij. Maar ook de verkoop van GoldMine (235 nieuwe klanten) en HEAT (77 nieuwe klanten) bleef goed op peil.’
‘We verwachten dat de huidige investeringen in R&D ook de komende jaren hun vruchten zullen afwerpen,’ zegt McCloskey, ‘We willen onze positie in de markt voor IT service management, CRM en customer contact centers verder versterken. Daarom voeren we een agressief R&D-beleid, dat moet leiden tot een aantal nieuwe softwaresuites voor diverse marktsegmenten. De nadruk ligt daarbij op snelgroeiende nieuwe marktsegmenten en de uitbreiding van functionaliteiten voor de huidige installed base. We zullen dan ook belangrijke updates en uitbreidingen voor GoldMine, HEAT en de Contact Center-producten blijven ontwikkelen. Komend najaar jaar zijn er dan ook weer enkele belangrijke releases gepland zoals de Enterprise Edition van GoldMine en enkele nieuwe modules voor de Infrastructure Management suite.’
Ook in de verdere internationale uitbouw van de activiteiten werd vooruitgang geboekt. Vooral in Latijns-Amerika, Azië en Europa werd het personeelsbestand uitgebreid en de sales- en marketingactiviteiten geïntensiveerd. Ook in de Benelux kreeg FrontRange in de persoon van Cees Broer een eigen salesmanager. Daarnaast werden er productversies in het Spaans, Italiaans, Russisch, Duits en Pools op de markt gebracht. Bovendien werden wereldwijd zo’n 50 nieuwe resellers gecontracteerd. De omzet, die via resellers werd gerealiseerd, steeg dan ook met 15 procent.