Tridion heeft de financiële cijfers over de eerste helft van 2005 bekend gemaakt. De resultaten worden door Tridion als 'positief' bestempeld.
Tridion schrijft het succes van het laatste half jaar toe aan verdere uitbreiding en de verbetering van het totaal pakket aan bedrijfsoplossingen en de sterkere band met bestaande cliënten. De Nederlandse softwareleverancier meldt verscheidene nieuwe klanten waaronder Goodyear USA, de Universiteit van Leiden, Trespa, Effectory en Circulo de Lectores (Spanje).
Pieter Varkevisser, CEO van Tridion, is zeer tevreden over de resultaten: ‘De operationele marge is ten opzichte van het eerste half jaar van 2004 opgelopen tot 14 procent van de omzet en dankzij de beschikbaarheid van de nieuwe oplossingssoftware is de omzet van bestaande klanten sterk gegroeid. Een groot aantal van onze klanten maakte voorheen gebruik van oudere content managementtechnologie of zelf ontwikkelde WCM-tools en zijn overgestapt naar Tridion-oplossingen. Deze klanten ervaren dat naast de kapitaalopbrengst van Tridions technologie ook de expertise die we in dit marktsegment bieden uniek is.’