Microsoft en HP hebben gisterenmiddag de Front Line Business School officieel geopend. De cursuskosten (10.100 euro) worden voor de helft door HP en Microsoft betaald.
Onder de naam Frontline Business School (FLBS) hebben HP en Microsoft een opleidingsinstituut in het leven geroepen waar de crème de de crème van de account managers van resellers de fijne kneepjes van het vak kunnen leren. De opleiding is tot stand gekomen in samenwerking met ISAM (Institute for Sales and Account Management).
Fabrikanten HP en Microsoft zien de markt veranderen. Pieter van Woerden van HP zegt: 'Het draait niet meer om het verkopen van producten maar om oplossingen en concepten. Daar moet je ook als accountmanager anders mee omspringen.'
Eddy Veldhuizen van Microsoft en Van Woerden bezwoeren de gisteren aanwezige partners dat het er niet om gaat op HP en Microsoft gefixeerde accountmanagers te creëren: 'We willen gewoon de verkooptechnieken van deze accountmanagers verbeteren.' Het bedrijf waar de account manager voor werkt moet echter wel een gecertificeerde Microsoft of HP-partner zijn.
De Frontline Business School is gevestigd in het statige Landgoed Eikenrode in Loosdrecht.
Lees meer in CRN 12 van 23 juni 2005