De Nederlandse vestiging van Informatica Corporation gaat een channelstrategie ontwikkelen voor het MKB, een markt die door Informatica's resellers en consulting partners wordt bediend. Daarvoor heeft het bedrijf Monique van de Grootevheen aangesteld als account manager.
Voordat Van de Grootevheen bij Informatica in dienst trad, werkte ze als accountmanager Europa bij SiteScape, een leverancier van een gespecialiseerd webgebaseerd platform. Daarvoor was zij vier jaar werkzaam voor Business Objects. Daar heeft ze verschillende rollen vervuld, waaronder die van channel manager en partner accountmanager. Ook was ze onder andere verantwoordelijk voor het opzetten en succesvol maken van de activiteiten in de overheids-en onderwijsmarkt.
Voor Van der Grootevheen is een channelstrategie nodig vanwege Informatica's groei en de stijgende complexiciteit van het segment waarin het bedrijf zich bevind. 'Ik zie het dan ook als een grote uitdaging om met onze resellers en consulting partners succesvol een channelstrategie te ontwikkelen en op te zetten voor het middensegment en op die manier bij te dragen aan het succes van Informatica.'
'Ik ben zeer verheugd dat wij Monique van de Grootevheen kunnen verwelkomen in ons team,' aldus Erik Jan ten Bruggencate, countrymanager van Informatica Nederland. 'Zij heeft in haar eerdere functies al laten zien dat zij zeer bedreven is in het opzetten en uitbouwen van een eigen netwerk, dus ik ben er dan ook van overtuigd dat zij een grote bijdrage zal leveren aan een verdere groei van ons marktaandeel in Nederland.'
Naast het ontwikkelen van een channelstrategie zal Van de Grootevheen verantwoordelijk zijn voor het retail-segment.