Uit een onderzoek van het onderzoeksbureau Forrester, die negen web content management producten met elkaar vergeleek, blijkt dat een Europese leverancier zijn Amerikaanse concurrenten voorbij is gestreefd op het gebied van web content management.
Bedrijven die bekeken werden, waren onder andere EMC/Documentum, Stellent en Percussion. In het onderzoek kwam naar voren dat er een stijging te zien is in het gebruik van het web voor de communicatie met klanten, partners en werknemers. Tridion kwam als beste uit de test, hoewel het marktaandeel klein is vergeleken met sommige andere leveranciers. Vlak daaronder zitten FatWire en Vignette. Microsoft scoorde het slechtst met een groot marktaandeel. Een punt dat nog genoemd moet worden bij deze vergelijking is dat de kleinere bedrijven het stukken beter doen dan de grote organisaties.
Er zit een duidelijk onderscheid in de werkwijze van WCM leveranciers in hun support van externe site initiatieven. Tridion liet de grootste differentiatie zien. De uiteindelijke evaluatie laat zien dat FatWire, Tridion en Vignette een duidelijke produkt sterkte hebben. De fabrikanten bieden een sterke dynamische content aan en een content personalisatie support.
Tridion en Vignette hebben hogere cijfers gekregen omdat ze site en content utilisatie voorschriften van site managers en power users aanpakken. ‘Tridion’s sterke content management applicatie support voor content contributors en zakelijke gebruikers onderscheidt het van FatWire en Vignette. Zowel Tridion als FatWire hebben goede produktstrategieën ontwikkeld die bedrijven van de nodige sales-, marketing- en support tools voorziet,' aldus het rapport.