Getronics PinkRoccade heeft een langlopende overeenkomst afgesloten met verzekeringsonderneming Delta Lloyd Group voor de ontwikkeling en het beheer van een nieuw ict-platform voor de algemene verzekeringen van de groep.
De basis van het shared service center (ssc) dat Getronics bouwt, wordt gevormd door TIA, een standaard-verzekeringspakket van het Deense bedrijf TIA Technology. Het onlangs door Getronics opgeslokte PinkRoccade sloot eind juli vorig jaar een ‘partnership’ met het bedrijf uit Kopenhagen. De overeenkomst met Delta Lloyd lijkt daarvan het eerste resultaat op grote schaal.
Delta Lloyd is bezig de backoffice-processen van zijn drie merken (Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro Verzekeringen) te consolideren in één ssc. Getronics PinkRoccade neemt de integrale ontwikkeling voor zijn rekening, tezamen met de implementatie, het onderhoud en het beheer van het geautomatiseerde systeem van de ssc.
Welk bedrag met de overeenkomst is gemoeid, wordt (volgens Getronics op verzoek van Delta Lloyd) niet naar buiten gebracht. Volgens woordvoerder Michiel Berssenbrugge van Getronics ligt de totale waarde van deze overeenkomst en een vandaag openbaar gemaakt contract met waterbedrijf Nalco uit Illinois (VS) “ergens tussen de 35 en 45 miljoen euro.”
Het TIA-pakket wordt op maat gemaakt om de polisregistratie en de afhandeling van schadeclaims bij Delta Lloyd goed te laten verlopen. “De verwerking van polissen is bij een verzekeringsbedrijf de kritische succesfactor. We willen dat proces binnenkort beter beheersen dan nu gebeurt”, aldus de woordvoerder van Getronics.