Nu de verkoop van LCD-schermen overal in Europa blijft stijgen, maakt ViewSonic, fabrikant van visuele producten, een nieuw initiatief bekend om het partnerbeleid te versterken en het aantal ViewSonic-dealers te vergroten.
Tijdens de afgelopen twaalf maanden is het aantal erkende ViewSonic-dealers in Europa geëvolueerd van 3.000 naar meer dan 9.000. Met de Go-Xtreme-campagne stelt ViewSonic zich tot doel dit cijfer verder te doen groeien naar meer dan 20.000 erkende dealers.
Het initiatief ‘Go-Xtreme’ is gelanceerd op 11 april en is gericht op distributeurs en dealers, maar ook voor klanten/eindgebruikers. Het wordt ondersteunt door een grootschalige reclamecampagne in de geschreven en online pers, direct marketingacties en tal van promotie- en aanmoedigingsactiviteiten.
Tijdens de volledige duur van de campagne ontvangen alle dealers die hun deelname valideren, cash kortingen van ViewSonic voor elk aangekocht product. Op die manier wil ViewSonic nieuwe dealers aantrekken en tegelijk bestaande partners helpen bij het uitbreiden van hun activiteiten.
Om dit initiatief bij de dealers kenbaar te maken organiseert ViewSonic een reclamecampagne in de online media en de geschreven pers, aangevuld met een mailing om meer dan 50.000 dealers in heel Europa op de hoogte te brengen.
De Go-Xtreme-actie van ViewSonic vereist slechts een minimale administratieve inspanning van de dealers. Het volstaat om zich te registreren op de specifieke website www.vspromos.com en het aantal aangekochte producten in te voeren.
De commerciële teams van distributeurs kunnen ook genieten van aanmoedigingsacties die voor elk land lokaal werden uitgestippeld. Het is ook de bedoeling van deze promotie om de omzetsnelheid bij partners/groothandelaars in de hand te werken.
Om ten slotte ook de eindgebruikers – zowel particulieren als professionals – te bereiken heeft ViewSonic, als aanvulling op zijn reclamecampagne, een mini internetsite geopend specifiek bestemd voor deze actie. Hierop kunnen eindgebruikers gratis informatie downloaden over LCD-technologieën en deelnemen aan een wedstrijd waarmee ze LCD-schermen met antwoordtijden van 4 ms kunnen winnen.