SAP introduceert het programma BPO Services Powered by SAP dat organisaties helpt bij het realiseren van een succesvolle outsourcing-strategie.
SAP biedt het programma aan in nauwe samenwerking met toonaangevende leveranciers van Business Process Outsourcing (BPO), zoals ACS, ADP, EDS en Logica CMG, als programmapartners van Human Resources Outsourcing. Het programma is bedoeld om het opzetten en operationeel houden van BPO-platforms – gebaseerd op de toonaangevende oplossingen van SAP – aan te moedigen en te ondersteunen. Met deze platforms kunnen organisaties profiteren van procesautomatisering en innovatie op het moment dat ze human resources en andere administratieve processen uitbesteden. De aankondiging van het nieuwe SAP programma werd gedaan tijdens HRO World, een internationaal evenement op het gebied van human resources en outsourcing, dat van 12 tot en met 14 april plaatsvindt in New York.
Wereldwijd overwegen organisaties steeds vaker om hun administratieve functies uit te besteden, zodat ze zich volledig kunnen richten op hun kerntaken. Zo worden geld, tijd en mensen vrij gemaakt voor groei en innovatie. BPO Services Powered by SAP combineert de jarenlange ervaring van SAP als partner en als leverancier van innovatieve bedrijfsoplossingen met aanvullende diensten van toonaangevende BPO-leveranciers. De oplossing beperkt risico’s, verlaagt de transitie- en operationele kosten en vergroot de standaardisatie van kwalitatief hoogstaande bedrijfsprocessen.
‘Voor Procter & Gamble was het outsourcen van delen van onze human resources-organisatie een strategische stap om de modernste processen en technologieën te kunnen inzetten en zo onze interne klanten beter van dienst te kunnen zijn,’ vertelt Luigi Pierleoni, HR-directeur, Procter & Gamble. ‘Bij de inzet van BPO bieden bedrijfsprocessen gebaseerd op ’best practices’ en ingebed in SAP technologie ons onderscheidend vermogen voor dit moment en ze stellen ons in staat ook de toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden.’
SAP’s servicegeoriënteerde architectuur op basis van het SAP NetWeaver platform maakt het voor bedrijven eenvoudiger om bedrijfsprocessen die niet tot de kerntaken behoren, buiten de eigen organisatie te plaatsen. Tegelijkertijd kan men op een geïntegreerde en naadloos aansluitende manier controle houden op informatie en ’workflows’. SAP’s roadmap voor BPO is gebaseerd op de inzet van een servicegeoriënteerde architectuur en zorgt ervoor dat klanten kunnen profiteren van kwalitatief betere en consistentere bedrijfsprocessen, lagere totale kosten en een beperkt risico met betrekking tot de inzet, de overstap en het operationeel houden van BPO.
‘Fortune 2000-bedrijven zien BPO als kans om het serviceniveau te verhogen en de kosten te verlagen voor verkoop, algemene en administratieve processen,’ vertelt Mark Hodges, voorzitter van EquaTerra. ‘Bedrijfssystemen vormen een kritische succesfactor voor BPO. SAP levert voor BPO geschikte oplossingen aan toonaangevende outsourcing-leveranciers die hun diensten aanbieden in deze dynamische markt.’ Peter Bendor-Samuel, president van The Everest Group, voegt toe: ‘Ons onderzoek heeft aangetoond dat er steeds meer vraag komt naar BPO-diensten. Bedrijfsoplossingen, zoals die van SAP, bepalen de nieuwe standaard en vormen de technologische basis voor BPO.’