De omzet van Q-Go, leverancier van online marketing & self service software, steeg in het eerste kwartaal met meer dan 50 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2004. Hiermee zet Q-go de omzetgroei uit 2004 voort. De groei in het eerste kwartaal werd gerealiseerd met tal van Nederlandse opdrachtgevers, maar ook met grote buitenlandse organisaties.
Volgens Marcel Smit, directeur van Q-Go, blijft het bedrijf ook in het buitenland groeien. 'Onlangs mochten we nieuwe klanten in Duitsland en in Spanje verwelkomen. Maandelijks beantwoorden we nu al meer dan anderhalf miljoen vragen voor onze klanten en dit aantal stijgt nog steeds. Ook in Nederland zien we duidelijk dat onze self-service applicaties zich vestigen als A-merk; er is zeer veel interesse voor onze applicaties.'
Dit kwartaal gingen de self-service applicaties van Q-Go, gebaseerd op natuurlijke taaltechnologie, bij diverse organisaties 'live': PGGM, CZ, CWI en Unigarant mochten al veel vragen van hun klanten via de website beantwoorden. Ook hebben diverse organisaties het afgelopen kwartaal hun contract met Q-Go uitgebreid.
Smit: “We mogen onszelf inmiddels marktleider noemen in de financiële sector in Nederland. Onze branchespecifieke applicaties in de financiële sector, maar ook in de overheid en in de zorg, worden op grote schaal toegepast. Niet alleen om online klantvragen te begrijpen en te beantwoorden, maar ook om daarmee online meer omzet te genereren en de klantrelatie uit te bouwen. Het eerste kwartaal van 2005 is het beste eerste kwartaal ooit. We verwachten dan ook dat in 2005 Q-Go verder internationaal doorbreekt. We zijn hard op weg om niet alleen voor de financiële branche, maar ook daarbuiten Europa's nummer 1 in online marketing & self service te worden.”