D-Link, leverancier van netwerkapparatuur, heeft Alain Leprêtre (33) benoemd tot reseller account manager Nederland. In deze functie wordt Leprêtre verantwoordelijk voor de versterking van de marktpositie van D-Link in de retailmarkt in Nederland.
Zijn activiteiten bestaan onder andere uit de branding van D-Link-producten bij winkels en retailketens. Daarnaast ondersteunt Leprêtre retailers bij verkoopactiviteiten, onder meer door training en schappenplanadvies.
Alain Leprêtre zegt over zijn nieuwe functie: 'D-Link heeft een complete strategie geformuleerd, die het hele kanaal bestrijkt: van enterprise en MKB tot en met SOHO. Binnen die strategie kan ik mijn retailkennis en -ervaring maximaal benutten. D-Link biedt oplossingen die naadloos aansluiten bij de wensen van eindgebruikers. Bovendien zijn ze makkelijk te installeren, zien ze er mooi uit en hebben ze een NL-handleiding. Het assortiment van D-Link is breed en vooral producten met een combinatie van meerdere technologieën – Triple-Play – worden steeds meer gevraagd. Dit geeft retailers en distributeurs goede kansen. Ik zie producten als een MediaPlayer en Gamers-router naast draadloze producten dan ook als waardevolle aanvulling op het assortiment van elke computer- en elektronica-retailer. Mijn uitdaging bij D-Link is om dat ook daadwerkelijk te realiseren in samenwerking met de juiste partners.'
Alain Leprêtre is al 14 jaar actief in de retailbranche. Hij deed ervaring op als store manager en accountmanager bij retailcomputergroothandel ECL Computers. Vervolgens was hij als winkelformulemanager nauw betrokken bij de opzet van EQP, dat in korte tijd uitgroeide tot een keten van 95 winkels.