WatchGuard Technologies, leverancier van netwerkbeveiligingsoplossingen, heeft een Customer Renewal Tool geïntroduceerd.
Deze online applicatie is ontworpen om channel partners te ondersteunen bij het pro-actief beheren van abonnementen op additionele security services voor WatchGuard’s volledige productlijn, zoals de LiveSecurity Service, Gateway AntiVirus voor e-mail en de WebBlocker- en SpamScreen-filter.
De Customer Renewal Tool vervangt de WatchGuard Subscription Manager en is toegankelijk voor WatchGuard’s resellers en partners via een beveiligde website. Partners kunnen zelf gegevens invoeren of data importeren. Daarnaast kunnen ze Renewal Tool-accounts updaten met nieuwe klanten of abonnementen.
Met instemming van de klant kunnen resellers bovendien een overzicht krijgen van alle WatchGuard-producten die het bedrijf in huis heeft. Hierdoor krijgt de reseller beter inzicht in de voorgeschiedenis en individuele behoeften van de klant. Ze kunnen het instrument ook gebruiken om speciale promoties samen te stellen met gesynchroniseerde data voor het verlengen van WatchGuard abonnementen, ongeacht de verloopdatum. De applicatie overziet alle accounts en kan automatisch een e-mail sturen als een abonnement afloopt. Dit stelt resellers in staat het maximale te halen uit elke verkoop, administratieve taken te minimaliseren en klanten te ondersteunen bij het bieden van continue bescherming.
‘De nieuwe Customer Renewal Tool maakt het eenvoudiger om WatchGuard-abonnementen bij al onze klanten te overzien,’ zegt Marc Abercrombie, directeur bij Fastbyte, een WatchGuard Expert Partner in Nederland. ‘De services zorgen voor een constante omzetstroom. Daarnaast bieden ze ons de mogelijkheid om regelmatig met onze klanten in contact te treden en te informeren of we nog steeds tegemoet komen aan hun beveiligingseisen. Een applicatie die helpt abonnementsverloop te beheren is van onschatbare waarde voor het onderhouden van klantrelaties en serviceniveaus.’
‘Groeiende bedrijven hebben hulp van resellers nodig bij het beheren van security en het bieden van bescherming tegen nieuwe bedreigingen,’ zegt Christine Pomeroy, director of channel marketing bij WatchGuard. ‘De Customer Renewal Tool is één van de hulpmiddelen die WatchGuard biedt aan channel partners om betere service te verlenen en het maximale te halen uit omzetmogelijkheden. Deze applicatie neemt een deel van de administratieve taken uit handen en stelt ze in staat meer tijd te besteden aan het beheren van relaties en als netwerk security expert te fungeren voor klanten.’