BIS, leverancier van AV-producten en -oplossingen, is sinds deze week weer een zelfstandige organisatie en is weer terug in Nederlandse handen.
De huidige algemeen directeur, Teus Dekker, kocht de aandelen van zowel de BIS Groep met drie vestigingen in Nederland en vestigingen in België en Zuid-Afrika alsook de aandelen van het gerelateerde internet georiënteerde bedrijf ProjectorEurope.com van het Duitse beursgenoteerde bedrijf TA Triumph-Adler.
De BIS Groep, met een verwachte jaaromzet van circa 35 miljoen euro en een gezonde netto winst, is door deze aandelentransfer weer een zelfstandig opererende organisatie en verwacht door de verworven zelfstandige status zich te kunnen handhaven als belangrijke speler op de audiovisuele markt en met een nieuwe strategie in gespecialiseerde AV oplossingen zijn dynamische slagkracht in de AV markt te vergroten. De BIS Groep, waar ongeveer 150 mensen werkzaam zijn, speelt ook als werkgever een belangrijke rol.
In 2004 had het beursgenoteerde TA Triumph-Adler al aangekondigd om de BIS Groep van de hand te willen doen om zich te herpositioneren in de markt van kantoorautomatisering.
Deze strategische focus van TA Triumph-Adler was voor Teus Dekker de aanleiding om de bedrijvengroep te kopen. Dekker, die de laatste jaren een besturende rol heeft bekleed in de European Board van de divisie Triumph-Adler PMT Groep legt uit: ‘De laatste maanden werd meer en meer een verschil van strategische visie duidelijk tussen TA Triumph-Adler PMT en de BIS directie over de koers die we met de BIS Groep voor ogen hadden. Toen de plannen bestonden om de BIS Groep te verkopen, heb ik zelf de knoop doorgehakt om zelfstandig verder te gaan. Hierdoor wint de groep aan dynamiek en kunnen we met korte lijnen snel schakelen en zo doende de Benelux markt én die in Zuid-Afrika bedienen met een gespecialiseerde focus in vooral de complexe AV projecten en Digital Signage-producten, waarvan onze klanten optimaal gaan profiteren. Onze zelfstandigheid geeft ons de juiste flexibiliteit en slagkracht om adequaat op de veranderende marktomstandigheden te reageren en te anticiperen. Door actief change management te voeren in de afgelopen 2 jaar, hebben we nu een gezonde visie over de koers van ons bedrijf en die visie zet zich reeds sinds geruime tijd om in hogere omzet- en winstresultaten.’