FrontRange Solutions, dat oplossingen op de markt brengt voor IT service management en CRM, heeft de omzet en de winst in het derde kwartaal flink zien stijgen.
De omzet over het afgelopen kwartaal bedroeg 20,7 miljoen dollar. Dat betekent een stijging van 13 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het vorige boekjaar, toen de omzet 18,3 miljoen dollar was. De winst steeg in het afgelopen kwartaal met 50 procent naar 2,3 miljoen dollar.
‘De resultaten over het laatste kwartaal laten duidelijk zien dat we vooruitgang hebben geboekt in het proces, dat er uiteindelijk toe moet leiden dat FrontRange Solutions één van de toonaangevende aanbieders van oplossingen voor IT service management, CRM en voice applicaties wordt,’ zegt Michael McCloskey, CEO van FrontRange. ‘Onze HEAT- en GoldMine-producten vallen bij steeds meer klanten in de smaak, terwijl onze nieuwe producten en onze geografische expansie ook de komende jaren alle ruimte voor verdere groei bieden. Ik ben vooral erg blij met de toename van onze licentie-inkomsten in het afgelopen kalenderjaar met 29 procent. Licentie-omzet is een van de belangrijkste graadmeters voor de gezondheid van een softwarebedrijf en een goede indicatie van de toegevoegde waarde, die we onze klanten te bieden hebben.’
McCloskey: ‘Onze Benelux-klanten hebben de nieuwe producten, die we tijdens de eerste FrontRange User Conference in de Benelux op 8 maart jl. in Hoofddorp gedemonstreerd hebben en die de komende maanden op de markt komen, met enthousiasme ontvangen. Onze investeringen in R&D zijn afgelopen jaar met 65 procent toegenomen; enerzijds om onze bestaande producten te verbeteren en nieuwe producten te ontwikkelen, maar anderzijds ook om in onze verschillende markten gelocaliseerde producten aan te bieden. Samen met de start van een eigen vestiging in de Benelux en de versterking van ons partnernetwerk hier, is ook in de Benelux aan alle voorwaarden voor verdere groei voldaan.’