BMC Software, leverancier van enterprise management solutions, maakt vandaag de introductie bekend van BMC Partner Network, een nieuw uniform partnerprogramma.
De behoefte aan een nieuw programma is mede het gevolg van de forse groei die BMC Software de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, onder meer door de overnames van Remedy, Marimba, Magic en andere bedrijven. Het nieuwe BMC Partner Network is ook opgezet om de diverse partners te voorzien van een gecoördineerd systeem voor het verzorgen van bsm (business service management) oplossingen. Het programma helpt deze partners bij het aanbieden van een uniform implementatietraject volgens het ’Routes to Value’ (RTV) model. Dit model is door BMC Software ontwikkeld op basis van een uitgebreide analyse van de concrete it-behoeften van klanten.
De partners blijven zich in deze nieuwe opzet concentreren op bestaande productoplossingen, maar zijn nu ook in staat bestaande werkwijzen en expertise te koppelen aan BSM en de acht RTV’s: Infrastructure and Application Management; Service Impact and Event Management; Service Level Management; Capacity Management and Provisioning; Change and Configuration Management; Asset Management and Discovery; Incident and Problem Management en Identity Management.
“Bsm is voor ons een belangrijk concept, omdat de implementatie van bdm-oplossingen via een gestroomlijnd BMC Software-netwerk voor ons dé sleutel is tot verdere groei in business process monitoring”, zegt Michiel van Vlimmeren, directeur Managed ICT Services bij Inter Access, een BMC Solution Partner. “We zien wat BMC heeft gedaan om het beste uit alle programma’s te consolideren in één centrale opzet, en staan volledig achter dit nieuwe programma.”