Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, en TeleTech, leverancier van oplossingen van klantbeheer en business process outsourcing, gaan samen hosted contact center-infrastructuur, -applicaties en -services leveren aan middelgrote en grote ondernemingen. De bedrijven hebben hiertoe een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten.
Intelligent Systems on Demand is een complete reeks van contact center-oplossingen en -services voor bedrijven die hun klantenserviceactiviteiten uitbesteden. De oplossing biedt bedrijven de flexibiliteit om op basis van eigen behoeften specifieke elementen – technologie en diensten – te selecteren via een on demand-model. Hierdoor kunnen ze de capaciteit eenvoudig uitbreiden of verkleinen en zo maximaal inspelen op seizoensschommelingen, snelle groei of andere zakelijke behoeften.
De communicatieoplossingen van Avaya worden op basis van de overeenkomst geïntegreerd in het uitgebreide portfolio van TeleTech On Demand-services voor het beheer van klantrelaties. Het nieuwe aanbod komt tegemoet aan de groeiende behoefte aan gehoste diensten. Volgens onderzoeksorganisatie Technology Systems Solutions (TSS) zal deze markt van circa $1 miljard in 2004 uitgroeien tot een totale waarde van zo’n $17 miljard in 2008.
Ken Tuchman, CEO TeleTech: ‘De combinatie van Avaya en TeleTech technologie biedt bedrijven de mogelijkheid snel, flexibel en kosteneffectief een kwalitatief hoogstaande klantenservice in te zetten.’