Getronics heeft eind vorige week zijn Network and Security Operations Center (NSOC) in Brussel geopend. Dat moet het beheer en de ondersteuning van de computers en het netwerk van de klanten verzekeren.
|
Vanuit het indrukwekkende centrum kunnen de it-installaties (zowel systemen als netwerken) van de Getronics-klanten op afstand worden beheerd: in totaal 6 miljoen it-systemen (waarvan 3,2 miljoen pc’s, maar ook servers, routers, printers, enzovoorts) en 600.000 oproepen per maand.
In de praktijk behandelt het NSOC grotendeels automatisch ongeveer 15 miljoen berichten per dag, wat uiteindelijk resulteert in gemiddeld twee grote problemen (waarvoor contact moet worden opgenomen met de klant).
Het NSOC zorgt voor het beheer en de helpdesk van de pc’s en servers, het netwerk en de toepassingen, met alle bijbehorende beveiligingsaspecten.
Op dit moment gebeurt dat al voor klanten als SN Brussels Airlines, Delta Lloyd Bank, de FOD Financiën (voor de Tax-on-Web toepassing), Argenta, AmEx, Belgian Ground Services en Eural. Daarnaast zijn er nog heel wat klanten die liever anoniem blijven. Getronics beheert in het NSOC ook zijn eigen infrastructuur. De onderneming telt 22.000 werknemers in meer dan 30 landen.
In het NSOC werken momenteel 20 mensen (in 3 ploegen), maar dat aantal kan op termijn stijgen tot 120.< BR>