Computer Associates en Niku maken bekend dat CA de verkoop, service en support van Niku's project- en portfoliomanagementsoftware Clarity gaat verzorgen.
Hiermee versterkt Computer Associates het huidig softwareaanbod voor servicemanagement en lifecyclemanagement. “De it-management- en governance functies van oplossingen voor project- en portfoliomanagement (PPM) zijn een aanvulling op tools voor it-servicemanagement en application lifecyclemanagement”, aldus Matt Light, research director van de Application Development research group van Gartner Inc. “De industrie heeft de afgelopen jaren nieuwe manieren ontwikkeld om via informatiesystemen de prestaties van ondernemingen te verbeteren, precies in de periode waarin veel bedrijven hun it-uitgaven flink terugbrachten. Daarom zal ten minste tot en met 2008 de vraag naar tools toenemen die ondersteuning bieden bij het prioriteren van nieuwe it-systeemprojecten, waarmee de totale eigendomskosten van applicaties beter kunnen worden beheerst.’
“Nu de business steeds complexer wordt, hebben leidinggevenden meer ondersteuning nodig bij het nemen van intelligente, doelgerichte beslissingen over technische investeringen”, aldus Rob Levy, senior vice president van Computer Associates. “Clarity van Niku biedt de mogelijkheden voor portfolioplanning, ‘what if’-analyses en projectmanagement die nodig zijn voor gedegen besluitvorming. Hierdoor is het een goede aanvulling op de oplossingen voor servicemanagement en lifecyclemanagement van Computer Associates.”
“It-organisaties worden steeds verder onder druk gezet om meer met minder te doen. Als gevolg hiervan is optimale ‘governance en resource alignment’ een alles-of-niets vraag geworden voor it-managers”, zegt aldus Joshua Pickus, president en ceo van Niku. “Samen met Niku vormt Computer Associates, als leverancier van software ter verbetering van de effectiviteit van Global 2000 it-afdelingen, een gedegen samenwerkingsverband. Met de Computer Associates/Niku-oplossing kunnen managers de prestaties van hun onderneming verbeteren.”