Cartesis, leverancier van BPM-software, heeft vandaag zijn strategie voor 2005 bekendgemaakt, waarbij de nadruk ligt op productontwikkeling en internationale groei.
CEO Didier Benchimol heeft zich als doel gesteld om binnen twee jaar de grootste business performance management (BPM)-softwareleverancier ter wereld te worden en om dat waar te maken heeft hij strategische investeringen gedaan.
‘We nemen nu een volgende stap op onze weg naar een koppositie in de BPM software markt door te investeren in een strategisch management team en productontwikkeling,’ aldus CEO Didier Benchimol. ‘Daarnaast moet het partnerprogramma ons gaan helpen ons aandeel in de softwaremarkt te vergroten en onze internationale expansie te versnellen. Tegelijkertijd werken we aan de ontwikkeling van onze dienstenorganisatie en komen we met extra mogelijkheden op het gebied van technische ondersteuning en consultancy. Tenslotte verdubbelen we ons salesteam om met twee keer zoveel vertegenwoordigers onze doelen te realiseren.’
Met deze strategie wil Cartesis de Fortune 1000-bedrijven de beschikking geven over de meest geavanceerde technologie en bestaande klanten altijd betrouwbare oplossingen bieden om gefundeerde zakelijke beslissingen te nemen. ‘Een ander belangrijk initiatief waar Cartesis aan werkt is een innovatieve product roadmap, onder andere gericht op de ontwikkeling van een platform voor de volgende generatie van Cartesis’ BPM-oplossingen dat halverwege dit jaar beschikbaar komt,’ vervolgt Benchimol. ‘Met deze combinatie van managementervaring, financiële middelen en de beste technologie, ben ik ervan overtuigd dat we onze strategische doelen in 2005 en verder zullen bereiken.’
Met het uitgebreide managementteam kan Cartesis beter inspelen op de vele kansen die de BPM-markt momenteel biedt. Deze pas aangestelde directeuren, van wie de functies hieronder worden beschreven, gaan rapporteren aan de CEO Didier Benchimol.
Productontwikkeling
Pierre Samec is aangesteld als senior vice president in de Product Groep. In deze functie zal hij nauw samenwerken met chief software architect en oprichter van Cartesis, Michel Morel. Samec is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Cartesis-producten volgens een innovatieve roadmap. Hij beschikt over ruim vijftien jaar ervaring op het gebied van ISV’s en IT. Pierre is afkomstig van Business Objects, waar hij verantwoordelijk was voor het Enterprise 6.0 project en een belangrijke rol speelde in de integratie van de Business Objects en Crystal Decision-productgroepen.
Corporate en Product Marketing
Sophie Callies is bij Cartesis aangesteld als vice president of global corporate marketing. Callies speelt een cruciale rol in het definiëren van de corporate positionering van Cartesis wereldwijd en het samenstellen van de beste marketingprogramma’s. Callies beschikt over ruim 20 jaar ervaring en heeft wereldwijde marketingposities vervuld bij sterke spelers in de technologie, zoals Alcatel, AOL, Netscape en Apple.
Trevor Walker is onlangs gepromoveerd tot vice president product marketing. Hij is verantwoordelijk voor het sturen van de productpositionering en het helder verwoorden van Cartesis’ roadmap en nieuwe oplossingen. Walker heeft veel ervaring met marketing op het gebied van technologie voor het bedrijfsleven. Zo heeft hij zeven jaar gewerkt bij Hyperion Solutions en Mercator Software.
Internationale uitbreiding
Marc Schnabolk treedt bij Cartesis in dienst als president of Cartesis. In deze functie zal hij de activiteiten in Noord-Amerika leiden. Met ruim achttien jaar managementervaring binnen de markt voor bedrijfssoftware, speelt Schnabolk een sleutelrol in Cartesis’ wereldwijde expansie en het realiseren van groei in de VS, een belangrijke regio voor Cartesis. Schnabolk is afkomstig van Business Objects waar hij verantwoordelijk was voor de oostelijke kant van de VS.
Jacqueline de Rojas, ook afkomstig van Business Objects, is aangesteld als hoofd sales operations voor EMEA en Asia Pacific. De Rojas gaat zich richten op het verhogen van alle niet-Noord-Amerikaanse verkoopresultaten. Hiervoor was zij sales director bij Business Objects, waar zij binnen drie jaar de omzet met 60 procent heeft laten stijgen tot 100 miljoen dollar.
Services en partnerships
Philippe Verboogen is per direct aangesteld als Cartesis vice president of services. Verboogen gaat zich richten op omzetverhoging vanuit Cartesis Services door het ontwikkelen van een dienstenaanbod met veel toegevoegde waarde en professionele consultancy. Met ruim 15 jaar ervaring in technologie-consultancy en -dienstverlening, heeft Verboogen opvallende successen geboekt bij toonaangevende organisaties, zoals Hyperion, Baan en KPMG.